Dziennik Bałtycki liderem

Największe na Pomorzu czytelnictwo i jeszcze mocniejsza pozycja lidera w regionie - tak Dziennik Bałtycki podsumowuje pierwsze półrocze 2003

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z badań (źródło SMG/KRC Poland - Media, PBC Daily, CCS, woj. pomorskie, fale I - XII 2002, I-V 2003) czytelnictwo na Pomorzu wyraźnie wzrosło (w porównaniu do roku 2002) tylko Dziennikowi Bałtyckiemu (o 2.71%) i Rzeczpospolitej ( o 0.77 %). Tym samym przepaść między DB, a drugim co do wielkości jego konkurentem w regionie, Gazetą Wyborczą, powiększyła się. Potwierdzają to także udziały procentowe w sprzedaży egzemplarzowej gazet. Udział Dziennika Bałtyckiego wynosi 50.67%. Następna w rankingu jest Gazeta Wyborcza z wynikiem 15.6% (źródło: na podstawie danych z ZKDP, woj. pomorskie, okres I-IV 2003).

Zarówno dobre przychody z reklam, jak i wzrost czytelnictwa to między innymi efekty działań marketingowych. Od stycznia do czerwca tego roku Dziennik Bałtycki zaproponował swoim czytelnikom 5 systemów kompletacyjnych ("Medycyna Naturalna", "Atlas Samochodowy Polski", "Kolekcja Wielkanocnych Przepisów", "Książka Kucharska" oraz "Wakacyjny Atlas Wybrzeża"). Cieszyły się one dużym zainteresowaniem, dając wzrosty sprzedaży DB od 20 % do 40 % w dniach, w których prowadzono akcję.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK