SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dzienniki regionalne tracą czytelników, najbardziej “Głos - Dziennik Pomorza”

Wszystkie najpopularniejsze gazety regionalne zakończyły luty br. ma minusie. Najwięcej stracił “Głos - Dziennik Pomorza”, a najmniejszy spadek zanotowały rzeszowskie “Nowiny”. Liderem pozostał “Dziennik Zachodni”.

Dzienniki regionalne tracą czytelników, najbardziej “Głos - Dziennik Pomorza”

Średnia sprzedaż ogółem wydawanego na Śląsku i w Zagłębiu “Polski Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w lutym 2012 roku wyniosła 57 740 egz. po spadku o 12,11 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Marek Twaróg: Bez dużych grup medialnych dzienniki regionalne nie rozwijałyby się

Drugie miejsce w rankingu zajęła ukazująca się w woj. kujawsko-pomorskim “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) ze średnim wynikiem na poziomie 56 629 egz. (spadek o 12,61 proc.)

Podium zamyka łódzki “Express Ilustrowany” (Polskapresse), który zanotował spadek wynoszący 9,92 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w drugim miesiącu br. wyniosła 40 719 egz.

Najwięcej w rankingu stracił plasujący się na miejscu siódmym wydawany w Szczecinie, Koszalinie i Słupsku “Głos - Dziennik Pomorza” (Media Regionalne). Jego sprzedaż zmalała w lutym br. 16,78 proc. i wyniosła 31 403 egz.

Z kolei najmniejszy spadek w zestawieniu zanotowała znajdująca się na 11. lokacie “Gazeta Codzienna Nowiny” (Media Regionalne). Ukazujący się w Rzeszowie tytuł w lutym br. sprzedawał się średnio w liczbie 24 205 egz. po spadku o 2,13 proc. Rok wcześniej zajmował miejsce 12.

Wirtualnemedia.pl luty
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni
nakład
jednorazowy
Rozpowsz.
płatne razem
Sprzedaż ogółem Średni
nakład
jednorazowy
Rozpowsz.
płatne razem
Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 78 340 58 377 57 740 87 104 66 945 65 695
Gazeta Pomorska 64 612 56 720 56 629 76 010 66 008 64 803
Express Ilustrowany 50 767 40 719 40 719 55 714 45 201 45 201
Polska Głos Wielkopolski 51 408 39 740 39 730 57 194 42 817 42 783
Polska Dziennik Bałtycki 44 469 34 673 34 625 48 877 38 407 38 336
Polska Dziennik Łódzki 45 554 34 010 34 010 48 934 37 816 37 816
Głos - Dziennik Pomorza 39 784 32 451 31 403 47 802 39 269 37 734
Gazeta Lubuska 36 348 29 257 28 471 40 805 33 190 31 905
Dziennik Polski 38 167 28 061 27 926 48 646 33 422 33 233
Echo Dnia 36 865 27 269 26 254 39 408 30 348 29 688
Gazeta Codzienna Nowiny 33 098 24 345 24 205 34 495 25 115 24 733
Polska Gazeta Wrocławska 34 540 23 259 22 977 36 769 25 165 24 982
Polska Gazeta Krakowska 32 103 22 787 22 441 35 263 24 667 24 471
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski 31 094 21 913 21 165 32 271 23 634 23 534
Nowa Trybuna Opolska 27 212 21 608 20 060 30 735 24 401 22 560



W zestawieniu ujęto 15 dzienników regionalnych o największej sprzedaży ogółem w lutym 2012 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzienniki regionalne tracą czytelników, najbardziej “Głos - Dziennik Pomorza”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
waldi
Ale mizeria. Może by szanowna redakcja wm przestała się zajmować dziennikami regionalnymi? Mediana sprzedaży 15 największych na poziomie 30 tys świadczy o biznesie bardzo niszowym. Czytelnictwo blogów w necie jest o wiele większe. Gazety regionalne bye, bye... Niech ostatni zgasi światło. A swoją drogą czy tam się jeszcze ktoś poważny reklamuje? Osobiście znam lepsze metody wyrzucania pieniędzy w błoto.
8 8
odpowiedź
User
ALA
W Koszalinie nadal dużo reklamodawców w Głosie. Urok papieru
8 8
odpowiedź
User
rgr
Dramat. Skutki konsolidacji przez dwie duże firmy. Takie same strony, czasami różna treść wypadków. Beznadziejne dzienniki, których nie chce się czytać.
8 8
odpowiedź
User
privat
"waldi" napisał(a): Mediana sprzedaży 15 największych na poziomie 30 tys świadczy o biznesie bardzo niszowym.


Waldi, taki jesteś przemądrzały, a nie widzisz, że w większości sprzedaż tych gazet jest większa od sprzedaży takich szmatławców jak GW, Fakt itp. na tych lokalnych obszarach działania?
8 8
odpowiedź