SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki tracą, najbardziej “DGP” i “Rzeczpospolita”

Prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały w lipcu spadki sprzedaży. Najwięcej straciły “Dziennik Gazeta Prawna” i “Rzeczpospolita”. Wzrostem pochwalić się może jedynie “Przegląd Sportowy”.

Dzienniki tracą, najbardziej “DGP” i “Rzeczpospolita”

Liderem zestawienia pozostał “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W lipcu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 379 382 egz., co oznacza spadek o 12,59 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku  - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem wynoszącym 267 293 egz., po spadku o 9,80 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 169 848 egz., czyli mniejszą o 4,26 proc. niż rok wcześniej.

Tuż za podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w lipcu br. o 15,36 proc. i wyniosła 91 446 egz.

Najwięcej stracił jednak “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zajmujący pozycję piątą. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 16,76 proc. do 69 340 egz.

Wzrost sprzedaży ogółem odnotował tylko plasujący się na miejscu szóstym “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wzrosła o 1,23 proc. do 53 618 egz.

Tytułlipiec
Wirtualnemedia.pl20112010
ZKDPŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółem
Fakt514 175379 407379 382582 539434 041434 041
Gazeta Wyborcza397 903301 983267 293429 400327 576296 322
Super Express294 094170 528169 848315 330177 933177 414
Rzeczpospolita151 806120 75591 446186 014134 870108 045
Dziennik Gazeta Prawna111 08086 06369 340132 700101 09883 298
Przegląd Sportowy90 16553 61853 61891 22052 96552 965
Puls Biznesu19 26316 72913 06320 86217 54314 093
Parkiet Gazeta Giełdy14 6407 7345 23315 9057 9025 466


Porównując dane z lipca br. do danych z czerwca widać, że największy spadek sprzedaży (wynoszący 3,99 proc.) zanotowała “Rzeczpospolita”, zaś najwięcej (aż 23,47 proc.) zyskał “Przegląd Sportowy”. 

Tytuł2011
Wirtualnemedia.pllipiecczerwiec
ZKDPŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółem
Fakt514 175379 407379 382524 737384 973384 948
Gazeta Wyborcza397 903301 983267 293402 089287 010250 336
Super Express294 094170 528169 848291 265162 673161 993
Rzeczpospolita151 806120 75591 446176 707127 28095 250
Dziennik Gazeta Prawna111 08086 06369 340124 78988 06870 743
Przegląd Sportowy90 16553 61853 61876 75643 42743 427
Puls Biznesu19 26316 72913 06320 99318 28013 183
Parkiet Gazeta Giełdy14 6407 7345 23315 0838 2505 296


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzienniki tracą, najbardziej “DGP” i “Rzeczpospolita”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
Super Express coraz bliżej Gazety Wyborczej ;)
odpowiedź
User
Wymiotne nakłady :)))))))))))))
Gdyby pajace z "Wymiotnej Gadzinówki" nie poszli na wojnę z Kibolami to do dziś by się puszyli jaka to sprzedaż mają :P
Znaczy pajace z "Wymiotnej Gadzinówki" do "sprzedaży" zaliczali 1/3 nakładu jaki rozdawali darmo podczas meczów piłkarskich :D
odpowiedź
User
Veritas
No proszę, rok pracy z kawałkiem Pana Wróblewskiego w DGP i mamy największy procentowo spadek sprzedaży. Zdaje się, że wiele osób, nawet tutaj, prognozowało na wiosnę 2010 taki scenariusz zdarzeń. Niedługo dowiemy się, że w DGP było tak samo jak w PP, czyli Pan W. nie miał wpływu na nic, chciał dobrze, myślał dobrze, ale inni nie dopuścili, przeszkadzali itd itp
odpowiedź