E-fektywne e-finanse

Sprzedaż produktów finansowych przez internet już dawno przeobraziła się z pionierskiego przedsięwzięcia w ważny kanał dystrybucji dla wielu instytucji finansowych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Sukces współpracy MultiBanku z portalem Bankier.pl, jest kolejnym dowodem na to, jak wielki potencjał drzemie w e-finansach.

Coraz więcej osób poszukuje produktów finansowych i informacji o nich właśnie w sieci. Sprawia to, że rynek pośrednictwa finansowego w internecie szybko się rozwija a coraz więcej instytucji finansowych decyduje się skorzystać z możliwości jakie stwarza sprzedaż przez internet.

Te z nich, które potrafią w pełni wykorzystać istniejące możliwości, zazwyczaj odnoszą sukces. Tak jest na przykład w przypadku MultiBanku, który we współpracy z portalem finansowym Bankier.pl osiągnął niebywały sukces w otwieraniu nowych rachunków bankowych. Wysoka jakość produktów MultiBanku połączona z intensywną promocją w internecie prowadzoną przez Bankier.pl przełożyła się na wielokrotny wzrost sprzedaży. Obecnie poprzez Bankier.pl wysyłanych jest ponad 50 wniosków dziennie o założenie rachunku MultiBanku. W ciągu ostatniego miesiąca liczba wniosków przekroczyła 1000.

 „ MutliBank od dawna intensywnie korzysta z możliwości jakie daje pozyskiwanie klientów przez internet. Sukces współpracy z Bankier.pl jest tego bardzo dobrym przykładem” – mówi Arkadiusz Jadczak z MultiBanku

 „Stale zwiększamy nasze możliwości sprzedażowe – poszerzamy grono odbiorców platformy finansowej, liczbę oferowanych produktów, a także wprowadzamy i doskonalimy nowe kanały sprzedaży produktów finansowych. Obecne dobre wyniki, pozwalają nam sądzić, że w 2005 r. poprzez Bankier.pl zostanie zamówione co najmniej 70-80 tysięcy produktów finansowych.” – mówi Waldemar Wysowski, Dyrektor Ds. Sprzedaży Produktów Finansowych w Bankier.pl.

Sprzedaż produktów finansowych za pośrednictwem Bankier.pl wspierają innowacyjne na tym rynku modele sprzedaży, które Bankier.pl wprowadził jako pierwszy – Internetowe Centrum Finansowe oraz System Partnerski. W obu z nich uczestniczy między innymi właśnie MultiBank. Pozwalają one znacząco zwiększyć liczbę osób, dla których dostępne są produkty instytucji współpracujących z Bankier.pl.

W ramach Internetowego Centrum Finansowego ponad 40 partnerskich serwisów internetowych (np. gery.pl, idg.pl, www.gazetaprawna.pl) oferuje swoim użytkownikom możliwość zamówienia kredytu, konta czy karty kredytowej. Za każdego klienta, który skorzysta z oferty w ten sposób, serwis otrzymuje wynagrodzenie. Łączna liczba użytkowników partnerskich serwisów to ponad 2,5 miliona*.

System Partnerski pozwala z kolei osobom indywidualnym oraz firmom na uzyskiwanie wynagrodzenia prowizyjnego z tytułu każdego produktu, który z ich polecania zostanie zamówiony w Bankier.pl. Kredyt mieszkaniowy wśród rodziny czy znajomych jest więc szansą do zarobienia nawet 1000 zł. Program zrzesza ponad 4000 partnerów i szybko się rozwija, zarówno pod względem ilości działających osób, jak i osiąganych przez partnerów wyników sprzedaży.

Zasadniczym kanałem sprzedaży pozostaje jednak sam portal, wraz z Centrum Finansowym (www.bankier.pl/centrum), gdzie zamieszczane są prezentacje produktów. Dotarcie do szerokiej, stale rosnącej, a zarazem dobrze sprofilowanej grupy użytkowników (obecnie blisko 500 tys. miesięcznie), przynosi wymierne efekty sprzedażowe. Zauważa to coraz więcej instytucji finansowych. W ostatnim czasie Centrum Finansowe Bankier.pl poszerzyło się m.in. o ofertę BPH PBK, Millenium, General Finance, Powszechny Dom Kredytowy, Noma Leasing czy Kruk. Łącznie swoją ofertę prezentuje już ponad 30 instytucji finansowych.

*Na podst. badania gemiusAudience (sierpień 2004)  bez uwzględnienia współoglądalności,

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek