SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Echo Miasta przejmie wpływy Metropolu

Należące do grupy Polskapresse 'Echo Miasta' chce osiągnąć rentowność w dwa lata.

Należące do wydawnictwa Polskapresses pismo „Echo Miasta” chce osiągnąć próg rentowności w ciągu maksymalnie 2 lat. Po wycofaniu się z polskiego rynku bezpłatnej gazety „Metropol” gazeta ta chce przejąć 60% przychodów reklamowych „Metropolu” na rynkach regionalnych, czyli ok. 14 mln zł, poinformował w poniedziałek Łukasz Gajewski, prezes Media4mat, wydawcy „Echa Miasta”.

„Próg rentowności chcemy osiągnąć jak najszybciej, ale nasza strategia zakłada, że stanie się to w ciągu maksymalnie 24 miesięcy” – powiedział Gajewski podczas konferencji prasowej.

Bezpłatna gazeta „Echo Miasta” pojawiła się na polskim rynku w czerwcu 2005 roku. Do tej pory Polskapresse, która jest jej właścicielem, zainwestowała w nią 40 mln zł. Gazeta ukazuje się w siedmiu aglomeracjach dwa razy w tygodniu.

Gajewski powiedział, że po osiągnięciu na stałe progu rentowności, a więc gdy miesięczne przychody będą wyższe niż miesięczne koszty, planowane jest zwiększenie liczby wydań w tygodniu oraz uruchomienie gazety w kolejnych dużych miastach.

W osiągnięciu rentowności ma pomóc także przejęcie części rynku po „Metropolu”, którego wydawca wycofał się z Polski.

„Chcemy przejąć 60% przychodów ‘Metropolu’ na rynkach regionalnych [brutto przed rabatami – przyp. ISB], tj. 14 mln zł z 23 mln zł, jakie miał ‘Metropol’. Dajemy sobie na to dwa kwartały 2007 roku” – Gajewski.

Gazeta chce zaoferować dodatkowy 5-proc. rabat nowym klientom – reklamodawcom, którzy chcieli zamieszczać reklamy w Metropolu, a także kolejne 5% rabatu dla dotychczasowych klientów „EM”, którzy powierzą im budżet planowany na „Metropol”.

Prezes Media4mat poinformował też, że w tym roku „Echo Miasta” zakłada wzrost przychodów o 120%. W 2006 roku przychody gazety wzrosły o 240% r/r, ale w 2005 roku gazeta ukazywała się od czerwca.

Średnie miesięczne wpływy „Echa Miasta” to 305,6 tys. zł. Dla porównania – średnie miesięczne wpływy wydawanego przez Agorę „Metra” na jedno wydanie to 173,9 tys. zł. w okresie styczeń-październik 2006 roku, podała spółka.

Łączny tygodniowy nakład „Echa Miasta” to 920 tys. egz.

Gajewski podkreśla, że „Echo Miasta” różni się od „Metropolu” przede wszystkim tym, że stawia na wiadomości lokalne. Ma regionalne biura sprzedaży, którzy pozyskują lokalnych reklamodawców.

Metropol, należący do koncernu Metro International, który wydaje gazety bezpłatne w 19 krajach, zadebiutował w Polsce w 2000 roku i zdecydował o rezygnacji z polskiego rynku na początku tego roku.

Dołącz do dyskusji: Echo Miasta przejmie wpływy Metropolu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl