SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Emitel uruchomił telewizję hybrydową dla kibiców Legii Warszawa

Emitel, operator techniczny telewizji naziemnej w Polsce uruchomił na MUX-8 platformę telewizji hybrydowej dla klubu piłkarskiego Legia Warszawa. Kibicie będą mogli zobaczyć transmisje meczów, zakulisowe rozmowy oraz wywiady z zawodnikami.

fot. Legia Warszawa Article

Współpraca Legii Warszawa i Emitela oparta jest na dostarczeniu klubowi platformy hybrydowej telewizji naziemnej. Portal działa w oparciu o multipleks ósmy, docelowo mają znaleźć się na nim materiały, które są już dostępne na kanale YouTubie Legii, transmisje ze sparingów, kulisy meczów, aktualności klubowe i Studio „Ł3”.

Dariusz Mioduski, prezes Legii Warszawa zapowiada, że nowa platforma ma pozwolić klubowi na rozwój działalności e-commerce, a także na zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań sponsorom. Produkcja i dystrybucja treści wideo ma być jednym ze strategicznych celów działalności marketingowej i komercyjnej Legii.

Maciej Staszak, wiceprezes zarządu Emitel podkreśla z kolei, że kibice już dawno przestali zadowalać się wyłącznie oglądaniem swoich idoli w czasie zmagań sportowych.

- Utożsamiają się ze swoimi drużynami, noszą barwy klubowe, wybierają sygnowane przez nich produkty. Treści video przygotowane przez kluby dostarczają kibicom dodatkowych informacji, pokazuje klub „za kulisami”, komentuje sukcesy i porażki. Telewizja hybrydowa daje szanse zwiększenia zasięgu komunikacyjnego. Wartość takiej formy kontaktu klubu z kibicami jest bardzo duża. Z drugiej strony sponsorzy, bez których w dzisiejszych czasach profesjonalny sport nie ma racji bytu, otrzymują dodatkową ekspozycję dla swoich marek i wartość medialną - komentuje Staszak dla Wirtualnemedia.pl.

Andrzej Kozłowski, prezes zarządu Emitela dodaje, że to pionierskie rozwiązanie w kraju – kanał warszawskiego klubu jest pierwszym, który pojawia się na platformie hybrydowej ósmego multipleksu.

- To dobry kierunek ponieważ trendy na świecie pokazują, że tradycyjna telewizja i Internet coraz bardziej przenikają się a wielu widzów oczekuje dostępu do dodatkowych treści na ekranie swojego telewizora - uważa.

Dostęp do dodatkowych treści w telewizji hybrydowej

Widzowie dzięki platformie obecnej na MUX-ie ósmym zyskają nowe usługi, m.in. przewodnik po programach telewizyjnych, dostęp do aktualnych wiadomości, prognozę pogody oraz ofertę programów radiowych w tym przykładowo takich stacji, jak RMF, Radio ZET i Polskie Radio.

Z portalu będą mogli korzystać wszyscy widzowie naziemnej telewizji cyfrowej odbierający programy multipleksu ósmego. Telewizor powinien być również podłączony do internetu i musi posiadać funkcję obsługi HbbTV (praktycznie wszystkie, które są obecnie w sprzedaży, mają taką funkcję).

Telewizja hybrydowa w największym stopniu rozwija się w Niemczech czy Francji - szczególnie w zakresie treści związanych ze sportem. Takim przykładem jest kanał telewizyjny Sport1 – widzowie mogą w nim odtwarzać klipy Bundesligi, Primera Division, Serie A, Ligue 1, Ligi Europejskiej UEFA, a także fragmenty programu dla kibiców w Niemczech "Der Volkswagen Doppelpass".

- Telewizja hybrydowa to jeden z elementów telewizji przyszłości, więc jeśli ktoś chce się rozwijać musi po tę nowatorską w Polsce, ale znaną na świecie, technologię sięgnąć.  W Niemczech na przykład każda stacja telewizyjna ma co najmniej jedną aplikację hybrydową, wśród nich są także kanały sportowe, które zresztą są najpopularniejsze - mówi nam Maciej Staszak, wiceprezes zarządu Emitel SA.

Podkreśla w rozmowie z nami, że potencjał telewizji hybrydowej firma ocenia „bardzo wysoko i nie ogranicza się on wyłącznie do klubów Ekstraklasy”. - Przedstawiciele innych dyscyplin, którzy rozwijają wysokiej jakości treści video dla swoich fanów mogą również śmiało myśleć o tym kierunku rozwoju - stwierdza Maciej Staszak.

Z telewizji naziemnej w Polsce korzysta ponad 6 mln gospodarstw domowych. HbbTV umożliwia także realizację kampanii reklamowych, spersonalizowanych i dopasowanych pod użytkownika. Aplikacja umożliwia na przykład prowadzenie interakcji z widzem, konkursów, quizów oraz dostarczanie dodatkowych informacji związanych z aktualnie nadawaną audycją.

Telewizja hybrydowa od 2012 roku

W Polsce pierwsze testy zastosowania rozwiązania HbbTV rozpoczęły się w 2012 roku we współpracy z TVN. Emisję testową po praz pierwszy nadano na kanale TVN HD, później na tę technologię zdecydowała się telewizja publiczna, która w związku z Mistrzostwami Euro 2012 udostępniła studio ze statystykami z meczów. Obecnie TVP ma swoją platformę hybrydową, od listopada 2012 roku takie rozwiązanie zaoferowała również Eska TV.

Multipleks ósmy wystartował w Polsce w 2016 roku, znajdują się na nim cztery kanały nadawców komercyjnych: WP (właścicielem tej telewizji jest spółka Wirtualna Polska Holding), Nowa TV (jej większościowym udziałowcem jest Cyfrowy Polsat, mniejszościowym - ZPR Media), Zoom TV (Kino Polska TV) oraz Metro (Grupa TVN Discovery Polska). Dodatkowo Telewizja Polska ma na tym MUX-ie zarezerwowane sloty na trzy programy w jakości SD lub 1 program SD i 1 HD.

Emitel z 350 obiektami nadawczymi

Emitel zajmuje się radiodyfuzją naziemną. Firma EmiTel ma w całym kraju ponad 350 obiektów nadawczych stanowiących sieć na terenie całego kraju, z czego 60 to obiekty nadawcze dużej mocy. Firma wynajmuje swoje wieże i obiekty różnym operatorom i realizuje usługi na rzecz naziemnych nadawców radiowo-telewizyjnych.

Spółka EmiTel powstała w maju 2002 r. poprzez wydzielenie z Telekomunikacji Polskiej SA struktur organizacyjnych, które zajmują się radiodyfuzją (rozpowszechnianiem drogą radiową sygnałów świetlnych lub dźwiękowych do dużej liczby odbiorców). Od 2011 do 2014 roku właścicielem spółki była EM Group należąca do funduszu Montagu Private Equity z siedzibą w Londynie. Według danych KRS, 31 lipca 2014 r. EmiTel sp. z o.o. połączył się z Kelbrook Investments, który zmienił nazwę na EmiTel oraz przejął całość zobowiązań i majątek tej firmy. Obecnym właścicielem EmiTelu jest amerykański fundusz Alinda Capital Partners.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Emitel uruchomił telewizję hybrydową dla kibiców Legii Warszawa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wielbiciel tvn
Wolałbym, żeby był kanał o całej ekstraklasie A nie tylko Legi .
10 10
odpowiedź
User
Mariusz
Ciekawe przy których kanałach na mux 8 emitel będzie sygnalizowal swoją platformę hbbtv
10 8
odpowiedź
User
Jerzy
Ciekawe przy których kanałach na mux 8 emitel będzie sygnalizowal swoją platformę hbbtv

Z tego co widziałem powstał nowy kanał na MUX-8 z numerem 89.
9 8
odpowiedź
User
lukjan
nie bylo transmisji z obrazem, tylko byla tablica z komentarzem meczu.
8 8
odpowiedź
User
asda
nie bylo transmisji z obrazem, tylko byla tablica z komentarzem meczu.

a to nie jest tak, że prawa do transmisji "na starcie" ma gospodarz, więc poza telewizjami dogadanymi z Eklapą klub sam może dysponować tylko swoimi spotkaniami domowymi? Więc tu Lechia miała coś do powiedzenia, i na podstawie umowy Legia-Emitel transmisji nie było.
Zobaczymy podczas meczu z Piastem.
8 8
odpowiedź