SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ojciec i syn w nowym spocie rządowym dotyczącym koronawirusa, emisja w TVP, Polsacie, TV Trwam i TV Republika (wideo)

W ramach rządowej kampanii o zasadach zachowania w czasie epidemii koronawirusa przygotowano spot, którego bohaterami są ojciec i syn. Zaznaczono, że spot jest emitowany w stacjach Telewizji Polskiej i Polsatu, TV Trwam oraz TV Republika.

W spocie dorosły syn tłumaczy ojcu, jak należy zachowywać się w codziennych sytuacjach w związku z epidemią: nie podawać ręki na powitanie, kichać i kaszleć w zgięcie łokciowe, często myć ręce mydłem przez minimum 30 sekund oraz ograniczyć wychodzenie z domu (np. robiąc zakupy w internecie). Uwag od syna jest tyle, że ojciec żartobliwie mówi do niego „tato”.

Spot kończy się planszą odsyłającą na rządową stronę internetową szczegółowo opisującą zasady bezpieczeństwa związane z epidemią.

- Kiedyś rodzice uczyli nas stawiać pierwsze kroki, prowadzili za rękę. Teraz my możemy się zrewanżować i uczyć rodziców kształtować nowe zachowania, które pomogą im przetrwać w walce z wirusem. Nasz film pokazuje wzruszającą historię relacji ojca i syna, gdzie te role się odwracają. Jest zachętą do tego, żeby się wspierać nawzajem i doceniać, że mamy siebie - komentuje Natalia Dudek, autorka scenariusza spotu.

 

Spot przygotowano w ramach wspólnej kampanii kancelarii premiera, Ministerstwa Zdrowia i Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Reżyserią zajął się Marek Dawid, a kreacją i realizacją - Fabryka Komunikacji Społecznej we współpracy z domem produkcyjnym Propeller Film.

W klipie wystąpili aktorzy Stanisław Banasiuk i jego syn Mateusz Banasiuk. Zaznaczono, że na planie zachowane zostały niezbędne środki ostrożności.

Klip jest emitowany od zeszłego piątku w kanałach telewizyjnych (TVP, Polsat, Trwam i Republika) oraz w internecie.

Ogłoszenia rządowe w prasie, ale nie w „Gazecie Wyborczej”

W połowie marca Ministerstwo Zdrowia udostępniło serię animowanych spotu informujących, jakie środki bezpieczeństwa zachowywać w związku z epidemią. Klipy emitowali publiczni i prywatni nadawcy telewizyjni i radiowi, a także wydawcy internetowi. Szef kancelarii premiera Michał Dworczyk dziękował mediom prywatnym za zaangażowanie się w tę akcję.

Od połowy marca Ministerstwo Zdrowia i kancelaria premiera często wykupują całostronicowe ogłoszenia prasowe, w których informują o kolejnych obostrzeniach wprowadzanych z powodu epidemii oraz działaniach rządu przeciw jej gospodarczym konsekwencjom. Ogłoszenia pojawiają się w prawie wszystkich dziennikach ogólnopolskich i wybranych tygodnikach, nie są natomiast publikowane m.in. w „Gazecie Wyborczej”, na co jej kierownictwo zwróciło uwagę już trzy tygodnie temu.

- Żeby była jasność w sprawie dzisiejszego ogłoszenia rządu o koronawirusie - „Wyborcza” nie dostała oferty jego zamieszczenia. Zapewniam, że dalibyśmy po kosztach - zapewnił na Twitterze Roman Imielski, wicenaczelny „Gazety Wyborczej”.

W poniedziałek dziennikarz „GW” Wojciech Czuchnowski zwrócił uwagę, że nowe ogłoszenie wykupiono we wszystkich dziennikach ogólnopolskich oprócz „Wyborczej”.

 

Dołącz do dyskusji: Ojciec i syn w nowym spocie rządowym dotyczącym koronawirusa, emisja w TVP, Polsacie, TV Trwam i TV Republika (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ambaraz
ten spot jest jeszcze bardziej sztywny od ofiar epidemii, przed którą próbuje ludzi uchronić...
odpowiedź
User
przemo
13 sekund
odpowiedź
User
Pytanie do
Czuchnowski...... kto to jest?? Ktoś coś słyszał o tym człowieku?????
odpowiedź