Era kontra TP SA

Polska Telefonia Cyfrowa dąży do obniżenia cen połączeń z telefonów stacjonarnych na komórkowe?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Polska Telefonia Cyfrowa sp. z o. o. potwierdziła w piątek swoje stanowisko w sprawie redukcji cen połączeń z telefonów stacjonarnych na komórkowe (F2M) i przedstawiła dokumenty potwierdzające jego zasadność.

Trwające od marca b.r. starania PTC, zmierzające do podpisania z TPSA aneksów do wcześniej zawartych umów o wzajemnych rozliczeniach, zostały potwierdzone uzgodnieniami zawartymi podczas sierpniowych mediacji w Urzędzie Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Zgodnie z nimi, wszyscy operatorzy zadeklarowali obniżenie stawek do 65 groszy od 1 października 2004. Kilka dni później TPSA zażądała wprowadzenia redukcji cen o miesiąc wstecz - ale tylko po stronie PTC. W ten sposób nie nastąpiłaby znacząca obniżka cen dla klientów, gdyż nie dokonałaby jej TPSA, tylko PTC. Ponadto, obniżka odbyłaby się kosztem PTC, gdyż jej ciężar zostałby przerzucony na PTC.

Ustalone przez TPSA marże na połączenia z telefonów stacjonarnych na komórkowe w Polsce są średnio dwa razy wyższe, niż w innych krajach Unii Europejskiej. Sytuacja taka jest efektem narzucania przez TPSA innym operatorom swoich stawek rozliczeniowych, przez nadużycie swojej pozycji monopolistycznej. Dlatego też PTC wystąpi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w celu zbadania tej praktyki.

Polska Telefonia Cyfrowa jest największym operatorem telefonii komórkowej w Polsce. Ceny za połączenia i usługi oferowane jej klientom należą do jednych z najniższych w Europie. Udział PTC w rynku telekomunikacyjnym wynosi 38,3% (czerwiec 2004). Telekomunikacja Polska S.A. kontroluje natomiast ok. 80% procent rynku telefonii stacjonarnej, a ceny przez nią oferowane należą do najwyższych w Europie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały