SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eska liderem sieci radiowych. Radio ZET Gold z lepszym wynikiem od Planety FM

Liderem słuchalności wśród sieci radiowych w IV kwartale ub.r. była Eska, a największy wzrost zanotowało Radio Plus. Nadające od lipca Radio ZET Gold osiągnęło nieco wyższy wynik od Planety FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Eska liderem sieci radiowych. Radio ZET Gold z lepszym wynikiem od Planety FM

W IV kwartale ub.r. udział sieci radiowej Eska wyniósł 6,8 proc., czyli 1,2 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,6 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc.

>>> Rynek sieci radiowych w 2013 r.: Eska liderem, Radio Plus o 289 proc. do góry

Trzecie było Radio Plus, które awansowało z miejsca siódmego. Udział tej rozgłośni w skali roku poszedł do góry aż o 3,8 pkt. proc. (499 proc.) do 4,5 proc. To efekt tego, że od kwietnia ub.r. zmieniono format muzyczny tej stacji z soft AC na disco, wprowadzając też disco polo.. Jednak już w grudniu Radio Plus zaczęło odchodzić od grania tej muzyki i wracać do łagodnych przebojów.

Szóstą lokatę zajęła grająca muzykę w formacie oldies sieć Radio ZET Gold, która powstała w lipcu ub.r. w miejsce młodzieżowej Planety FM (więcej na ten temat). Jej udział w ostatnim kwartale ub.r. wyniósł 1,1 proc., podczas gdy rok wcześniej Planeta FM miała 0,9 proc. udziału.

- Po wynikach ZET Gold widać, że obrana przez nas strategia parasolowa przynosi oczekiwane wyniki. Przede wszystkim po zmianie struktury słuchaczy. W grupie celowej 35+ zanotowaliśmy blisko trzykrotny wzrost udziału w porównaniu do Planety FM. Powoli, ale systematycznie rośnie również udział ZET Gold w czasie słuchania w grupie 15+. Z pewnością jednak 1,1 proc. udziału nie wyczerpuje potencjału naszej stacji - mówi Wirtualnemedia.pl Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu.

Trzeba też dodać, że Radio ZET Gold pod koniec września ub.r. wystartowało z pierwszą kampanią reklamową. Objęła ona telewizję, prasę, Internet, kina i outdoor (dowiedz się więcej).

Udział w rynku %

październik 2011 : grudzień 2011

październik 2012 : grudzień 2012

październik 2013 : grudzień 2013

Radio ESKA

7,5%

8,0%

6,8%

Audytorium 17

5,2%

5,7%

5,6%

Radio Plus

0,9%

0,7%

4,5%

Złote Przeboje

3,0%

4,0%

3,7%

RMF MAXXX

3,2%

3,4%

3,2%

Radio ZET Gold
(do czerwca br. Planeta FM)

0,9%

0,9%

1,1%

Radio Wawa

0,7%

1,1%

0,9%

Antyradio

0,5%

0,6%

0,5%

Radio Roxy

0,2%

0,3%

0,2%


Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.

Udział w rynku %

październik 2012 : grudzień
2012

styczeń 2013 : marzec
2013

kwiecień 2013 : czerwiec
2013

lipiec 2013 : wrzesień
2013

październik 2013 : grudzień
2013

Radio ESKA

8,0%

8,7%

8,0%

7,7%

6,8%

Audytorium 17

5,7%

5,9%

5,0%

5,5%

5,6%

Radio Plus

0,7%

0,9%

2,4%

4,9%

4,5%

Złote Przeboje

4,0%

3,5%

3,4%

3,7%

3,7%

RMF MAXXX

3,4%

3,4%

3,3%

2,8%

3,2%

Radio ZET Gold
(wcześniej Planeta FM)

0,9%

0,8%

0,9%

0,9%

1,1%

Radio Wawa

1,1%

0,8%

0,9%

1,0%

0,9%

Antyradio

0,6%

0,7%

0,5%

0,5%

0,5%

Radio Roxy

0,3%

0,3%

0,4%

0,3%

0,2%

N=

21 048

21 053

21 035

21 037

21 069


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eska liderem sieci radiowych. Radio ZET Gold z lepszym wynikiem od Planety FM

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cyc
Co to za brednie i bajki. Jak mozna bylo zlikwidowac Planete? Poprostu nie chcialo sie w nia inwestowac? Ja widze olbrzymi potencjal ale stacji ktora gra muzyke taneczna i klubowa.
odpowiedź
User
roman
Ale mi poprawa tego tworu Zet Gold!Te 0,2 to granica błędu statystycznego. A ile reklam było by ten twór promować. W przypadku Planety FM nie widziałem takiej kampanii.
odpowiedź
User
Moszdrzenia
Eska na pierwszym mkejscu? Bożeeee...
To dowodzi tylko że głupich jest jednak więcej niż myślących. Smutne to...
odpowiedź
User
herbata
Jakoś za granicami cebulowego kraju jest wiele stacji całkowicie nastawionych na klubowe granie i radzą sobie bardzo dobrze. Wniosek? W Eurozecie (i chyba ogólnie w PL) nie ma na tyle kompetentnej osoby, by mogła udźwignąć temat klubowego radia, bo przecież łatwiej jest wrzucić setkę staroci do playlisty i niech radio je samo gra, niż być na czasie z nowinkami i wyznaczać trendy, ale też nie zapominać o klubowych klasykach.

Drugą sprawą jest bezsensowna ustawa o graniu wyznaczonego % muzyki po polsku w ciągu dnia, bo to totalnie kłóci się z radiostacjami, chcącymi być ponad polskimi smętami i disco-polo.

Finalnie problemem jest też typowy słuchacz, który nie wymaga nic od stacji, słucha w kółko tego samego chłamu, które serwuje większość stacji (chodzi m.in. o gatunek oldies) i mu to w ogóle nie przeszkadza, że codziennie słyszy "I Want To Break Free" w tym samym zapyziałym radiu.

Oj NUDNY ten rynek radiowy w Polsce i z niecierpliwością czekam na DAB+!
odpowiedź
User
herbata
Aha! Herbata chciała jeszcze dodać, że ten śmieszny Euroklozet cieszy się z przyrostu 0,2% w 2 lata (i tu chodzi chyba tylko o warszawkę). Oby tak dalej! Za 10 lat będą mieli powyżej 2%! Haha. Żałośni są, non stop ktoś się stamtąd zwalnia nie widząc przyszłości stacji grupy Zet. Samo radio Zet leci na łeb. Francuzi z Lagardere na pewno wkur..., bo słupki niskie. Życzę im upadku, bo może te częstotliwości byłyby lepiej wykorzystane. :D
odpowiedź