SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eska TV musi zapłacić 20 tys. zł kary za zbyt dużo reklam

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na stację muzyczną Eska TV (Grupa ZPR Media) karę w wysokości 20 tys. zł za przekroczenie ustawowego limitu czasu emisji reklam.

fot. Shutterstock.com Article

- Przeprowadzona przez KRRiT analiza programu Eska TV nadanego 6 czerwca oraz ewidencji reklam i przekazów autopromocyjnych wyemitowanych w dniach 6 i 22 czerwca oraz 1 lipca br. wykazała naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o radiofonii i telewizji, czyli przekroczenie limitu czasu emisji reklam - podała KRRiT w komunikacie. Zgodnie z ustawą, reklamy i telesprzedaż w ciągu godziny zegarowej  nie mogą zajmować więcej niż 12 minut.

Krajowa Rada poinformowała, że 6 czerwca między 20.00 a 21.00 Eska TV wyemitowała o 119 sekund reklam za dużo. 22 czerwca między godz.  8.00 a 9.00, 14.00 a 15.00 oraz 22.00 a 23.00 limity reklam przekroczono kolejno o 910, 742 i 756 sekund. Z kolei 1 lipca br. w paśmie od 22.00 do 23.00 stacja nadała o 21 sekund reklam za dużo.

Nadawca w wyjaśnieniu przesłanym KRRiT tłumaczył, że przekroczenia godzinowych limitów reklam spowodowane były błędem ludzkim oraz poważną awarią systemu emisyjnego. Spółka zapewniła też, że zmieni system na nowocześniejszy, by uniknąć podobnych problemów w przyszłości.

Monika Polewska, PR manager Grupy ZPR Media, do której należy Eska TV, informuje, że nie zdecydowano jeszcze, czy stacja odwoła się od decyzji Krajowej Rady do sądu.

To już kolejna kara nałożona na stację Eska TV za emisję zbyt dużej ilości reklam. W listopadzie ub.r. KRRiT kazała telewizji zapłacić 10 tys. zł za wielokrotnie przekroczenie limitu reklam, które miało miejsce w maju ub.r. Kara ta dotyczyła również wielokrotnego naruszenia rozporządzenia KRRiT w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży oraz rozporządzenia w sprawie sposobu sponsorowania audycji lub innych przekazów (więcej na ten temat).

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział stacji Eska TV w rynku w listopadzie br. wyniósł 0,51 proc. (dowiedz się więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eska TV musi zapłacić 20 tys. zł kary za zbyt dużo reklam

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Q-W-E-R-T-Y-U-I-O-P
Niestety z Eski zrobiła się jedna wielka reklama...
35 8
odpowiedź
User
mruk
Maksymalizacja zysków przy optymalizacji kosztów dała maksymalizację strat.
Takie piękne Polskie podejście "wyciskamy ile się da" :)
16 8
odpowiedź
User
CyfroZnawca.pl
Zamiast prywatnymi stacjami, to zajęli by się w końcu telewizją publiczną :)
20 11
odpowiedź
User
LOL
co to jest 20 tys dla takiej stacji ?! czekać aż resztę tych muzyczno-reklamowych stacji przetrzepia. Oglądac się tego g* nie da.
19 10
odpowiedź
User
Tomik
Najlepszym prezentem dla widzów od publicznej TV jak i polskich i polskojęzycznych komercyjnych stacji TV byłby właśnie brak reklam w okresie świątecznym bo od tych Mikołajów emitowanych już od początku listopada czy ciągłych reklam leków na przeziębienie można się naprawdę rozchorować.
14 9
odpowiedź