SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eska TV wyprzedziła Polo TV, Viva ostro w dół

W sierpniu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji muzycznych została Eska TV, spychając na drugie miejsce Polo TV i notując największy wzrost w zestawieniu. Na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska.

Article

Oba czołowe miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej.  Udział awansującej na pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym Eski TV w sierpniu 2013 roku wyniósł 0,98 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on najbardziej w zestawieniu, bowiem o 96,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Z kolei z pozycji lidera na drugie miejsce spadł kanał Polo TV, którego udział jednak zwiększył się o 61 proc. i ostatecznie wyniósł 0,96 proc.

Na ostatnią pozycję podium z miejsca czwartego awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie zmalał jednak o 21,3 proc. do poziomu 0,31 proc.

Natomiast z miejsca trzeciego na czwarte spadła Viva Polska. W zeszłym miesiącu jej wynik wyniósł 0,29 proc., po spadku o 35,4 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

>>> „Miłość na bogato” hitem w internecie, a nie na Vivie

Na ósmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w badanym miesiącu wyniósł 0,04 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera w sierpniu br. zajęło MTV Polska, którego udział po wzroście o 1,4 proc. wyniósł 0,14 proc.

Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to nieco ponad 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.

Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin wynosi ok. 13,9 proc. gospodarstw domowych i jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska (ok. 50,6 proc.).

sierpień

wszyscy 4+

2012

2013

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Eska TV

26 026

0,498

51 507

0,977

Polo TV

31 104

0,595

50 516

0,958

4fun.tv

20 662

0,395

16 419

0,311

VIVA Polska

23 316

0,446

15 202

0,288

ITV

4 127

0,079

5 479

0,104

TV.DISCO

5 042

0,097

3 533

0,067

VH 1

3 161

0,061

2 409

0,046

Stars.tv

0

0,000

2 083

0,040

Rebel.tv

1 203

0,023

1 943

0,037

Kino Polska Muzyka

1 683

0,032

1 296

0,025

Wirtualnemedia.pl

MTV Polska

7 411

0,142

7 593

0,144

AXN Spin

-

-

595

0,011


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem w sierpniu br. była stacja Eska TV, której udział wzrósł tutaj o 86,5 proc. do poziomu 2,86 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,44 proc. udziału, do góry o 49,6 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (1,08 proc., - 3,5 proc.).

Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 117,9 proc.) pochwalić się mógł kanał Rebel.tv. Z kolei najwięcej straciła stacja VH1 - było to 47,9 proc.

sierień

wszyscy 13-29

2012

2013

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Eska TV

12 507

1,533

20 907

2,859

Polo TV

7 844

0,961

10 517

1,438

4fun.tv

9 094

1,115

7 866

1,076

VIVA Polska

9 894

1,213

6 833

0,935

TV.DISCO

1 356

0,166

953

0,130

ITV

927

0,114

851

0,116

VH 1

990

0,121

461

0,063

Rebel.tv

232

0,028

444

0,061

Stars.tv

0

0,000

259

0,035

Kino Polska Muzyka

72

0,009

57

0,008

Wirtualnemedia.pl

MTV Polska

3 708

0,455

4 049

0,554

AXN Spin

-

-

123

0,017


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w sierpniu 2013 roku był program „Weekend ze Szwecją”, który na antenie Polo TV obejrzało 284 tys. widzów. Ogółem pozycje z tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły wszystkie miejsca.

Raport top programów

wszyscy 4+

Program

Stacja

AMR

SHR %

WEEKEND ZE SZWECJA /PROG.MUZ.POL./

Polo TV

284 469

3,51

WEEKEND Z ROXETTE /PROG.MUZ.POL./

Polo TV

215 420

3,94

WEEKEND Z DISCOTEX /PROGR.MUZ.POL./

Polo TV

183 888

2,19

DISCO RELAX

Polo TV

178 330

2,40

VIDEO MIX /PROG.MUZ.POL./

Polo TV

173 289

2,46

DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2013 /RELACJA/

Polo TV

173 099

2,48

DISCO POLO HIT WSZECHCZASOW /PROG.MUZ/

Polo TV

172 346

2,22

DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/

Polo TV

165 144

1,65

WEEKEND Z NEW ROMANTIC /PROG.MUZ.POL/

Polo TV

155 984

2,54

OSTRODA 2013 XVIII OGOLNOPOLSKI FESTIWAL MUZYKI TANECZNEJ

Polo TV

155 019

2,11

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eska TV wyprzedziła Polo TV, Viva ostro w dół

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mariusz
Jak się wprowadza takie g..., to nie dziwi wynik VIVY.
19 8
odpowiedź
User
Tom
Viva sama się o to prosiła. Z kultowej stacji muzycznej, na której wychowało się wiele osób pokolenia 20 + zrobili wielkie g...
19 8
odpowiedź
User
imie nik
wciąz jest sytuacja taka ze najlepsze stacje mają w tych tabelach najmniejsza oglądalnośc , ale nie ma się czemu dziwić- ludzi wykształconych , czy tez ludzi zamożnych - zawsze będzie mniej niż ludzi po podstawówce lub bezrobotnych. stacje nie wygrywaja repertuarem lecz dystrybucją. wiekszej ilości ludzi jest potrzebny chleb i masło( które są w sklepie pod blokiem) niz np. płyta z muzyką.
8 13
odpowiedź
User
Mariusz
"imie nik" napisał(a): wciąz jest sytuacja taka ze najlepsze stacje mają w tych tabelach najmniejsza oglądalnośc , ale nie ma się czemu dziwić- ludzi wykształconych , czy tez ludzi zamożnych - zawsze będzie mniej niż ludzi po podstawówce lub bezrobotnych. stacje nie wygrywaja repertuarem lecz dystrybucją. wiekszej ilości ludzi jest potrzebny chleb i masło( które są w sklepie pod blokiem) niz np. płyta z muzyką.

A może to dostępność jest problemem? Naprawdę ciężko czasami znaleźć RBL.TV i STARS TV (Są daleko na liście kanałów albo w ogóle ich nie ma). Także bez przesady...
11 8
odpowiedź
User
morlok
Jak patrzę na to co pokazują w Vivie i MTV i wprowadzanie tego ciągle wbrew oglądalności, to jedynym logicznym tłumaczeniem byłaby teoria spiskowa, że te stacje nie mają zarabiać tylko ogłupiać młodzież? :D
16 8
odpowiedź