SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP sprzedaje reklamy przy Euro 2020: 557 tys. zł przy finale z udziałem Polski

Biuro Reklamy TVP opublikowało cennik reklam oraz pozostałą ofertę marketingową dotyczącą Euro 2020. Mecze oraz towarzyszące im reklamy i działania niestandardowe będą emitowane w TVP1, TVP2, TVP Sport oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Nowością jest możliwość oglądania meczów w HBB TV. Najwyżej - na 557,1 tys. zł netto - wyceniono spot przy meczu finałowym, jeśli awansują do niego Polacy.

Robert Lewandowski, fot. facebookArticle

Biuro Reklamy TVP ogłosiło cennik czasu reklamowego przy meczach turnieju Euro 2020, który odbędzie się od 11 czerwca do 11 lipca br. 

Bloki zakupione przez oficjalnych sponsorów turnieju w okresie pierwokupu objęte są wyłącznością konkurencyjną. Reklamodawcy inni niż sponsorzy oficjalni UEFA będą mogli dokonać zakupu miejsca w bloku przy meczach reprezentacji Polski w fazie grupowej i wybranych meczach fazy pucharowej w drodze licytacji. Reklamy sprzedawane są w sprzedaży łączonej obejmującej emisję reklamy w TVP1 lub TVP2 i TVP Sport).

Najdroższe reklamy, jeśli Polska trafi do finału

Polska w fazie grupowej zagra ze Słowacją, Hiszpanią i Szwecją. Najwyżej wyceniony został czas reklamowy przy meczu z Hiszpanią - 30-sek. spot kosztuje 400,9 tys. zł (cena netto, bez VAT i rabatów). Reklama przy spotkaniu ze Słowacją kosztuje maksymalnie 355,3 tys. zł, zaś ze Szwecją - maks. 347 tys. zł.

Jeśli polska reprezentacja awansuje do 1/8 finału, za spot przy jej meczu trzeba będzie zapłacić 434,4 tys. zł, a jeśli zagra w ćwierćfinale -  422,5 tys. zł. Spot przy meczu półfinałowym z udziałem naszych piłkarzy będzie kosztować 525,6 tys. zł, zaś przy finałowym spotkaniu - 557,1 tys. zł.

Ceny reklam będą znacznie niższe, jeżeli Polacy nie wyjdą z grupy. Wtedy cena za spot przy 1/8 finału wynosić będzie 123,5 tys. Zł, przy ¼ finału – 136,1 tys zł, przy meczu półfinałowym – 172,2 tys.zł, a przy finale - maksymalnie 260 tys. zł.

Sponsoring i lokowanie

Jednocześnie ogłoszone zostały cenniki i zasady sprzedaży czasu reklamowego przy meczach transmitowanych w online – za pośrednictwem strony internetowej TVPSPORT.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport.

Najdroższy jest pakiet Wembley z ceną 250 tys. zł. Pakiet Olimpico kosztuje 147 tys zł, Zenit – 114,5 tys.zł, a San Names – 87,94 tys zł.

Na ofertę reklamową składają się także działania niestandardowe. TVP zaoferowało reklamodawcom m.in. audycje nadawane zarówno w telewizji, jak i  online – „Droga do Euro”, „Biało-Czerwoni na Euro”, ale również audycje dedykowane online, jak „Euro Cafe”, czy „Para w gwizdek”. Dostępna komercyjnie jest też bardzo rozbudowana sekcja online zawierająca m.in. skróty meczów, analizy i statystyki.

Sponsoring (dostępny dla sponsorów EURO 2020) programów „Droga do EURO 2020”, „Biało-Czerwoni EURO 2020”, „Dzień na EURO”, „Kroniki Biało-Czerwoni” i powtórki meczów kosztuje 830,07 tys. zł. Sponsor tego pakietu otrzymuje w zamian 800 billboardów sponsorskich o estymowanej wartości 369,3 GRP.

Możliwe jest również lokowanie produktu – jedynie w trakcie studia przy transmisjach i tylko dla oficjalnych sponsorów Euro 2020.

1,224 mln zł kosztuje lokowanie produktu w całym turnieju, obejmuje 51 meczów i 102 studia. Product placement w fazie grupowej wyceniono na 936 tys. zł (36 meczów, 72 studia), w fazie pucharowej – 450 tys. Zł (15 meczów, 30 studiów). Lokowanie w fazie grupowej z udziałem Polski wyceniono na 210 tys zł (to 6 studiów). Product placement pojedynczego meczu kosztuje 35 tys. zł (2 studia). Lokowany produkt będzie pokazywany na ekranie przez ok.5 sekund. BR TVP sugeruje, by wśród lokowanych produktów były napoje, sprzęt (telewizory, laptopy).

 W ramach oferty TVP zaoferowało także telewizję hybrydową HBB TV, jak i możliwość sponsorowania alternatywnego komentarza meczów. Ceny dla tego rozwiązania nie podano.

Do 30 proc. rabatu

BR TVP przewiduje rabaty,które uzależnione są od poziomu wydatków przy EURO 2021. Minimalny opus wynosi 5 proc. dla wydatków w przedziale od 200 tys zł do 399 tys zł, maksymalny wynosi 30 proc. dla budżetów powyżej 1,5 mln zł.

- Mistrzostwa Europy w piłce nożnej tradycyjnie już budzą wiele emocji nie tylko wśród kibiców. Turniej cieszy się wysokim zainteresowaniem widzów, które przekłada się na wysokie wyniki oglądalności. Potencjalne ograniczenia pandemiczne mogą ograniczyć skalę działań reklamodawców w miastach-organizatorach, ale zwiększyć ich obecność w punktach sprzedaży i w mediach. Z pewnością tegoroczne mistrzostwa będą jeszcze bardziej interaktywne, co ma odzwierciedlenie w ofercie reklamowej łączącej obecność marek reklamodawców w telewizji oraz w środowisku online. Spodziewamy się wysokiego zainteresowania ze strony reklamodawców, ale będziemy je w stanie podsumować dopiero po zakończeniu turnieju - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora ds. strategii produktu w Biurze Reklamy TVP.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej odbędą się w dniach 11 czerwca - 11 lipca 2021 roku w 12 miastach znajdujących się w 11 państwach. Telewizja Polska ma wyłączne prawa do transmisji wydarzenia.

Turniej pierwotnie miał odbyć się w 2020 roku, jednak z uwagi na epidemię COVID-19 został przeniesiony na rok 2021, nie zmieniając jednak swojej nazwy.

W turnieju wezmą udział 24 reprezentacje. Reprezentacja Polski rozgrywki rozpocznie w grupie E razem z Hiszpanią, Szwecją i Słowacją. Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to jedno z najlepiej oglądanych wydarzeń sportowych w Polsce. Mecz Polska - Portugalia z 2016 roku oglądało blisko 16 mln widzów, a udział w widowni wyniósł 87 proc.  

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP sprzedaje reklamy przy Euro 2020: 557 tys. zł przy finale z udziałem Polski

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kaśka
Euro 2020? To przyszła impreza czy powtórka z zeszłego roku?
odpowiedź
User
myślenie nie kosztuje
zanim skomentujesz doczytaj. MYŚLENIE NIE KOSZTUJE!!!

"Turniej pierwotnie miał odbyć się w 2020 roku, jednak z uwagi na epidemię COVID-19 został przeniesiony na rok 2021, nie zmieniając jednak swojej nazwy."
odpowiedź
User
i tak i nie
Euro 2020? To przyszła impreza czy powtórka z zeszłego roku?


czasem warto przeczytać coś więcej niż tylko tytuł...
odpowiedź