SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Europejczycy wydali 200 mld euro na zakupy online w 2011, Polacy - 4,5 mld euro

W 2011 roku Europejczycy wydali na zakupy w sklepach internetowych 200,52 miliarda euro.

Europejczycy wydali 200 mld euro na zakupy online w 2011, Polacy - 4,5 mld euro

To o 18,2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2010 - wynika z raportu przygotowanego przez ośrodek badawczy Centre for Retail Research na zlecenie porównywarki cenowej Kelkoo.

W 2011 roku najwięcej pieniędzy w sieci wydali mieszkańcy Wielkiej Brytanii (59,42 mld euro), Niemiec (45,07 mld euro) i Francji (38,66 mld euro), a najmniej Polski (4,51 mld euro), Norwegii (4,88 mld euro) i Danii (5,21 mld euro).

Statystyczny Europejczyk robiący zakupy online wydał w zeszłym roku w internecie 1221 euro i kupił 25 produktów, płacąc za każdy z nich 50 euro. Pod względem wydatków na pierwszym miejscu znalazła się Dania (średnio 1897 euro), przed Norwegią (1734 euro) i Wielką Brytanią (1693 euro), a na ostatnim Polska (458 euro), wyprzedzona przez kraje Beneluksu (869 euro) i Hiszpanię (893 euro). Największą liczbę produktów kupili Brytyjczycy (średnio 39), a najmniejszą Polacy (15). Z kolei za jeden kupiony w sieci produkt najwięcej płacili Norwegowie (średnio 82,57 euro), a najmniej znów Polacy (30,51 euro).

Z raportu wynika, że wydatki na zakupy online stanowiły w zeszłym roku 7,8 proc. całkowitej wartości handlu na naszym kontynencie (prognoza na 2012 r. - 8,8 proc.). Najwyższe wskaźniki odnotowano kolejno w Wielkiej Brytanii (12 proc.), Niemczech (9 proc.), Szwajcarii (8,7 proc.) i Norwegii (8,1 proc.), a najniższe we Włoszech (1,3 proc.), Polsce (3,1 proc.) i Hiszpanii (3,5 proc.).

Polska wyróżniła się za to jeśli chodzi o wzrost wartości rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 sięgnął 33,5 proc. To najwyższy wskaźnik w regionie.

Autorzy raportu prognozują, że w 2012 roku europejscy konsumenci przeznaczą na internetowe zakupy 232,76 miliarda euro - o 16 proc. więcej niż w roku 2011. Ze wzrostem o 24 proc., z 4,51 do 5,59 miliarda euro, najszybciej rozwijającym się rynkiem znów ma być Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Europejczycy wydali 200 mld euro na zakupy online w 2011, Polacy - 4,5 mld euro

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl