SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eurozet ze spadkiem wpływów i wzrostem zysku, czeka na decyzje Czech Media Invest ws. inwestycji

W ub.r. Grupa Eurozet zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 2,9 proc. do 171,9 mln zł oraz wzrost zysku ze sprzedaży o 14 proc. do 38,1 mln zł. W najbliższym czasie firma zostanie przejęta przez Czech Media Invest.

Andrzej MatuszyńskiAndrzej Matuszyński

Jak podał „Puls Biznesu”, w ub.r. zysk Grupy Eurozet był prawie cztery razy wyższy niż w 2013 roku.

Firmie udało się zwiększyć rentowność mimo znaczącego spadku słuchalności jej głównej rozgłośni - Radia ZET. Według badania Radio Track w całym ub.r. stacja miała 13,2 proc. udziału w rynku słuchalności, podczas gdy w latach 2012-2014 jej wyniki wynosiły 15-15,4 proc.

Z drugiej strony duży wzrost zanotowało Antyradio, dzięki zwiększeniu jego zasięgu po przejęciu częstotliwości od Chilli ZET. Do 2014 roku rozgłośnia miała po 0,5-0,6 proc. udziału, a w ub.r. - już 1,8 proc.

Do firmy należą też Meloradio (do września ub.r. funkcjonujące jako ZET Gold), spółka Studio ZET produkujące reklamy radiowe i telewizyjne oraz firma eventowa Eurozet Live. Ponadto biuro reklamy Eurozetu obsługuje jako broker kilkadziesiąt stacji niezwiązanych z dużymi nadawcami.

- W przychodach fundamentalne znaczenie ma Radio ZET, ale pozostałe biznesy też radzą sobie dobrze. Antyradio dynamicznie poprawia wyniki i zwiększa słuchalność, a jego marka pozwala nam rozwijać ofertę w internecie - powiedział „Pulsowi Biznesu” Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu.

Zaznaczył, że przychody firmy z reklam radiowych rosną bardziej niż cały ten sektor. Według danych Starcomu w pierwszym kwartale br. wydatki reklamowe w radiu wyniosły 162 mln zł, o 6,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Za to w ub.r. wartość tego rynku wzrosła w skali roku tylko o 1,4 proc. do 682 mln zł.

Z internetu pochodzi poniżej 10 proc. wpływów Eurozetu. Według badania Gemius/PBI w marcu br. serwis RadioZET.pl zanotował 3,95 mln realnych użytkowników i 25,63 mln odsłon, Antyradio.pl - 1,26 mln użytkowników i 5,33 mln odsłon, a ChilliZET.pl - 337,2 tys. użytkowników i 1,48 mln odsłon.

Decyzje o inwestycjach podejmie nowy właściciel Eurozetu

W kwietniu br. francuski koncern Lagardère sprzedał Eurozet, a także swoje aktywa radiowe w Czechach, Rumunii i na Słowacji, firmie Czech Media Invest, która zapłaci za nie 73 mln euro.

W Polsce przed finalizacją przejęcia nowy właściciel musi otrzymać zgodę od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, co wydaje się formalnością, ponieważ Czech Media Invest nie działał dotychczas na naszym rynku. Przedstawiciele czeskiej firmy spotkali się już z członkami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Andrzej Matuszyński w rozmowie z „Pulsem Biznesu” stwierdził, że decyzje o nowych inwestycjach będzie podejmował już nowy właściciel. Jako obszary interesujące pod kątem rozwoju wymienił rozgłośnie lokalne, tematykę lifestyle’ową i eventy realizowane przez Eurozet Live.

- Jesteśmy teraz w momencie przejściowym, czekamy na nowego właściciela, który może przedstawić własną strategię rozwoju grupy. Czesi szybko i sprawnie podejmują decyzje inwestycyjne, więc liczymy na nowe otwarcie - stwierdził Matuszyński.

Dołącz do dyskusji: Eurozet ze spadkiem wpływów i wzrostem zysku, czeka na decyzje Czech Media Invest ws. inwestycji

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dudus
Jestem za imam nadzieję że Zetka wyjdzie na prostą i zwiększy słuchalnosc, może być ciekawie.
odpowiedź
User
RRM
Pierwszą decyzja nowego właściciela powinno być pozbycie sie Matuszynskiego, Assendiego i pierdol...tej Kostki Kwiatkowskiej
odpowiedź
User
Prezes
Szacun!!!
odpowiedź