Randki Facebooka przegrywają z konkurencją. 7 proc. samotnych w Nowym Jorku korzysta z aplikacji

Przeznaczona do umawiania się na randki platforma Facebook Dating nie odniosła na razie rynkowego sukcesu. Według analiz na przykład w Nowym Jorku z aplikacji korzysta jedynie 7 proc. samotnych osób mieszkających w tym mieście. Randki wyraźnie przegrywają z konkurencyjnymi platformami funkcjonującymi w sieci.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Randki Facebooka przegrywają z konkurencją. 7 proc. samotnych w Nowym Jorku korzysta z aplikacji

Wprowadzenie randkowej platformy o nazwie Dating Facebook zapowiedział w maju 2018 r. Wyjaśniał wówczas, że nowa opcja jest uzupełnieniem głównej misji Facebooka polegającej na zbliżaniu do siebie ludzi. Z kolei jesienią 2019 r. platforma Facebook Dating została wprowadzona w 20 krajach na świecie, głównie w Azji, a od października 2020 r. aplikacja jest dostępna również w polskiej wersji.

Facebook Dating jest opcją o nazwie Randki dostępną jako dodatkowa zakładka w mobilnej wersji Facebooka. Platforma wymaga założenia osobnego konta. Na podstawie informacji podanych przez internautę oraz jego zachowań w serwisie algorytm ma proponować mu umówienie się na randkę z konkretnymi użytkownikami.

Randki bez sukcesu

Facebook zakładał, że dzięki wielomiliardowej bazie użytkowników jego serwisu Randki spotkają się z dużym zainteresowaniem, szczególnie ze strony samotnych internautów poszukujących partnera. Taka grupa może z kolei stanowić atrakcyjny segment odbiorców dla reklamodawców z różnych segmentów.

Na razie jednak w wypadku Facebook Dating trudno mówić o znaczącym sukcesie. Tak wynika z informacji opublikowanych przez serwis The Verge, który poprosił ekspertów o dokonanie oceny popularności platformy Randki, przeprowadził także własne analizy.

Według opublikowanych danych w Nowym Jorku w ciągu jednego tygodnia z Facebook Dating korzystało 278 tys. użytkowników. To jedynie 7 proc. w grupie prawie 4 mln singli mieszkających w tym mieście (obecnie populacja Nowego Jorku przekracza 8,4 mln mieszkańców).

Nie lepiej było także w innych miastach. W analizowanym okresie Randek używały 43 tys. mieszkańców Indianapolis, w Ottawie były ich 24 tys., a w Dublinie jedynie tysiąc.

Facebook nie podaje ilu jego użytkowników korzysta obecnie z platformy Dating. Jednak ujawnione wskaźniki prowadzą do wniosku, że aplikacja przegrywa konkurencję z takimi aplikacjami jak Tinder, Hinge czy Bumble. Facebook ujawnił jedynie, że od momentu szerszego udostępnienia Randek w 2019 r. do jesieni 2020 r. użytkownicy wykazali w tej aplikacji ok. 1,5 mld aktywności. Tymczasem Tinder w podobnym okresie zanotował ponad 5,5 mld akcji wykonanych przez użytkowników. Jesienią ub.r. Tinder był także liderem zestawienia aplikacji pod względem opłat i zakupów dokonywanych na tej platformie.

Eksperci, na których powołuje się The Verge są zdania, że jest kilka przyczyn braku spektakularnego sukcesu Facebook Dating na rynku. Jeden z powodów to stosunkowo trudny sposób rejestracji i korzystania z aplikacji. Inną przyczyną może być obawa użytkowników o ich prywatność związana z faktem, że Facebook w przeszłości zanotował kilka wpadek związanych z ochroną danych użytkowników.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii