Facebook dogonił NK.pl, YouTube przed WP i Orange

W sierpniu br. serwisy Google odwiedziło 17,1 mln polskich użytkowników. Natomiast Facebook zyskał w skali miesiąca ponad 700 tys. real users i miał jedynie minimalnie mniejszy zasięg niż NK.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w sierpniu strony Google odwiedziło ponad 100 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu straciły ok. 100 tys. real users.

Z kolei YouTube zanotował prawie 200 tys. użytkowników z Polski więcej niż w czerwcu. A ponieważ strony Wirtualnej Polski i Orange miały ponad 250 tys. real users mniej, YouTube wyprzedził je, awansując na trzecie miejsce.

Prawie 300 tys. użytkowników w skali miesiąca zyskała NK.pl, a jeszcze większy wzrost liczby real users - wynoszący niecałe 750 tys. - zanotował Facebook. Dzięki temu globalny portal wyprzedził pod względem zasięgu serwisy Allegro, a od NK.pl dzieli go już tylko minimalna różnica.

W dalszej części zestawienia spore spadki zanotowały strony Gazeta.pl (ponad 250 tys. real users), Interia.pl (ponad 100 tys. RU) i o2.pl (ponad 200 tys. RU). Serwisy GG Network straciły ok. 200 tys. użytkowników i zostały wyprzedzone przez strony Polskapresse, które utrzymały odwiedzalność sprzed miesiąca.

Wśród serwisów objętych audytem site-centric warto zauważyć, że strony Ringier Axel Springer odwiedziło prawie 400 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Panoramy Firm - ok. 450 tys. mniej. Natomiast nokaut.pl stracił w skali miesiąca ok. 250 tys. real users. 

Adres google.pl odwiedziło ok. 250 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, za to google.com - ok. 450 tys. mniej. Domeny gazeta.pl i interia.pl straciły po ok. 250 tys. real users. Natomiast wzrosty liczby użytkowników zanotowały adresy demotywatory.pl i ask.com, dzięki czemu pojawiły się w zestawieniu. 

Na stronach Allegro.pl wykonano ok. 350 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu zanotowały ponad 100 mln odsłon więcej, a strony WP i Orange, Gazeta.pl oraz Interia.pl - po ok. 20 mln więcej.

Przeciętny użytkownik stron WP i Orange spędził na nich 10 minut więcej niż w czerwcu, za to średni użytkownik serwisów Allegro korzystał z nich 10 minut mniej. Liderujące pod tym względem serwisy Eurozetu przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ok. 45 minut dłużej, a strony Polskiego Radia - na prawie 20 minut dłużej.

Wszystkie czołowe aplikacje osiągnęły gorsze wyniki niż miesiąc wcześniej. Największy spadek zanotował Windows Media Player - ponad 450 tys. aktywnych programów mniej. 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 11 619. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia