Facebook i Instagram pomogą użytkownikom kontrolować czas spędzany w serwisie

Facebook zapowiedział wprowadzenie narzędzi pozwalających użytkownikom na kontrolowanie czasu spędzanego na Facebooku oraz Instagramie. Do dyspozycji będą: panel aktywności, przypomnienia o czasie używania serwisów oraz ograniczanie liczby powiadomień. Narzędzia będą dostępne jedynie w mobilnych aplikacjach Facebooka i Instagrama.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook i Instagram pomogą użytkownikom kontrolować czas spędzany w serwisie

Jak podkreśla Facebook informując o wprowadzeniu nowych narzędzi mają one pomóc użytkownikom w jak najlepszym przystosowaniu Facebooka i Instagrama do ich własnych potrzeb oraz rozsądnym zarządzaniu czasem jaki spędzają oni na obu platformach.

Nowe narzędzia: panel aktywności, przypomnienia o czasie spędzonym na platformie oraz wyciszenie liczby powiadomień będą dostępne z poziomu ustawień w każdej z aplikacji.

grafika

Na górze zakładek „Twoja aktywność” (Instagram) lub „Twój czas na Facebooku” (Facebook) znajdzie się panel zawierający średni dzienny czas spędzony na platformie w ostatnim tygodniu i szczegółowy wykres z sumarycznym czasem w każdym z ostatnich 7 dni.

grafika

Osoby, które zechcą ograniczyć czas, jaki spędzają na platformach będą mogły ustawić indywidualne przypomnienia, które poinformują o osiągnięciu ustalonego czasu korzystania z Facebooka lub Instagrama danego dnia. Ponadto, wprowadzona zostanie możliwość wyciszenia powiadomień push, gdy potrzebne jest skupienie.

grafika

Facebook zapowiada, że nowe narzędzia do zarządzania czasem będą wprowadzane stopniowo na całym świecie. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl zapowiedziane opcje będą dostępne jedynie w aplikacjach mobilnych Faccebooka i Instagrama, a nie w ich wersjach na przeglądarki.

Dodatkowo narzędzia będą podawały statystyki dotyczące wyłącznie tego urządzenia, na którym jest zainstalowana aplikacja, bez uwzględnienia danych dotyczących czasu spędzonego w obu serwisach na desktopie czy innym smartfonie bądź tablecie.

W II kwartale 2018 roku Facebook, do którego należy Instagram zanotował przychód w wysokości ponad 13 mld dol., a zysk netto wzrósł do 5,1 mld. Jednak spadek liczby użytkowników rozczarował inwestorów, w wyniku czego akcje Facebooka potaniały na giełdzie o 24 proc., a wartość spółki zmalała o 120 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady