Facebook i Instagram sprzedały w Polsce reklamy za prawie 1,5 mld zł. Zysk dwukrotnie w górę

W ub.r. spółka Facebook Poland, należąca do koncernu Meta Platforms, zwiększyła przychody brutto z 1,17 d 1,46 mld zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 23 do 44,9 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Facebook i Instagram sprzedały w Polsce reklamy za prawie 1,5 mld zł. Zysk dwukrotnie w górę
fot. unsplash.com

1,46 mld zł brutto wyniosły przychody Facebook Poland ze sprzedaży reklam i innych usług. Spółka od kilku lat zajmuje się sprzedażą w naszym kraju oferty reklamowej Facebooka i Instagrama, przy czym pieniądze od marketerów bezpośrednio do firmy Meta Platforms Ireland.

Przychody od niej rok do roku zwiększyły się z 1,05 do 1,3 mld zł, a na koniec grudnia zobowiązania handlowe sięgały 369 mln zł, wobec 389,85 mln zł rok wcześniej.

Wpływy reklamowe netto Facebook Poland, bezpośrednio od krajowych marketerów, zwiększyły się z 79,49 do 98,15 mln zł. Spółka zajmuje się też usługami wsparcia biznesu dla zagranicznych podmiotów z Meta Platforms, przychody w tym obszarze wzrosły z 39,2 do 58,69 mln zł (na zeszłoroczną kwotę złożyło się 43,8 mln zł Meta Platforms Ireland i 14,9 mln zł od Meta Platforms).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/meta-platforms-zwolnienia-grupowe-mark-zuckerberg-facebook-instagram,7169649819474049a ##

grafika

Facebook i Instagram od lat są w ścisłej czołówce najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. W kwietniu br. Facebook zanotował 25,44 mln polskich użytkowników, 77,4 proc. zasięgu oraz 16 godzin, 15 minut i 26 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a Instagram - 15,78 mln użytkowników, 48,01 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 57 minut i 4 sekundy średniego czasu (dane z Mediapanelu).

Koszty operacyjne Facebook Poland w ub.r. sięgnęły 109,29 mln zł, po wzroście rok do roku o 27,5 proc. Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 46,66 do 60,44 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 8,03 do 11,7 mln zł, a na usługi obce - z 25,97 do 30 mln zł.

Na koniec ub.r. spółka miała 115 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.

Znów bez dywidendy

Zysk sprzedażowy Facebook Poland wzrósł z 32,96 do 47,56 mln zł, zysk operacyjny - z 31,32 do 48,46 mln zł, a zysk netto - z 22,96 do 44,9 mln zł, m.in. dzięki 8,78 mln zł wpływów z odsetek.

Zysk netto spółki w całości zasilił jej kapitał zapasowy (zdecydował tak Facebook Global Holding II jako jej jedyny udziałowiec). W tym kapitale na koniec ub.r. było już 72,03 mln zł, wobec 49,07 mln zł rok wcześniej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"