Facebook i Instagram bez reklam za opłatą. Ile za subskrypcję w Polsce?

Koncern Meta zaprezentował plan subskrypcji Facebooka i Instagrama w krajach Europy. W zamian za miesięczna stałą opłatę od listopada użytkownicy mogliby korzystać z serwisów bez reklam. Subskrypcje w Polsce będą kosztowały nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Facebook i Instagram bez reklam za opłatą. Ile za subskrypcję w Polsce?
fot. materiały prasowe

Amerykańskie media na początku września pisały o planach mety dotyczących wrowadzenia modelu subkrycji swoich najpopularniejszych mediów społecznościowych - Facebooka i Instagrama.

„The New York Times” informował wprowadzi subskycje dla europejskich użytkowników, by rozwiać obawy Unii Europejskiej dotyczących prywatności danych i reklam.

„Wall Street Journal” kilka tygodni temu podawał, że subskrypcja na jednym profilu na wybranej z platform może kosztować na komputerach stacjonarnych 10 dolarów miesięcznie, a na każdym dodatkowym - 6 dolarów. W urządzeniach mobilnych koszt może wzrosnąć do 13 dolarów miesięcznie, z uwagi na prowizje od płatności pobierane przez Google Play i App Store.

Meta ogłasza plan na Facebooka i Instagrama bez reklam

We wpisie na swoim blogu, Meta podała szczegóły dotyczące planów subskrypcji Facebooka i Instagrama. Od listopada mają zacząć obowiązywać w krajach UE, Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii.

Cennik za nową usługę wynosi 9,99 euro (10,57 dol.) miesięcznie w internecie lub 12,99 euro miesięcznie w aplikacjach mobilnych (iOS, Android). W przeliczeniu na złotówki daje to około  45-60 złotych miesięcznie.

"Od 1 marca 2024 r. za każde dodatkowe konto będzie pobierana dodatkowa opłata w wysokości 6 euro miesięcznie w internecie i 8 euro miesięcznie w systemach iOS i Android" - czytamy w komunikacie koncernu.

Subskrypcja bez reklam ma być dostępna tylko dla osób pełnoletnich. Jak podaje Meta w komunikacie, pracuje nad tym, “w jaki sposób zapewnić nastolatkom użyteczne i odpowiedzialne doświadczenie reklamowe, biorąc pod uwagę zmieniający się krajobraz regulacyjny”. 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/meta-chatbot-ai-generator-obrazow-na-instagramie-i-w-innych-aplikacjach ##

Rekordowe przychody Meta Platforms

Przychody Meta Platforms w trzecim kwartale br. wyniosły 34,15 mld dolarów, co oznacza wzrost o 23 proc. rok do roku. Przebiły swój rekordowy poziom z czwartego kwartału 2021 roku - 33,67 mld dolarów. Pułap 30 mld dolarów przekroczyły potem jeszcze w czwartym kwartale ub.r. (32,16 mld) i drugim kwartale br. (32 mld).

Koncern zarabia niemal wyłącznie z reklam emitowanych na Facebooku i Instagramie. Jego przychody reklamowe w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku z 27,24 do 33,64 mld dolarów. Prawie połowę wypracowano w USA i Kanadzie (wzrost z 12,77 do 14,95 mld dolarów), natomiast procentowo bardziej wzrosły w Europie - z 5,71 do 7,72 mld dolarów.  Pozareklamowe przychody platform koncernu poszły w górę ze 192 do 293 mln dolarów.

Globalnie z Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa w minionym kwartale korzystało codziennie 3,14 mld internautów, przed rokiem było to 2,93 mld. Natomiast liczba użytkowników aktywnych minimum raz w miesiącu zbliżyła się do 4 mld, rosnąc z 3,71 do 3,96 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat