Facebook ostrzega polskich użytkowników przed zmianami w iOS 14. Udostępnia Centrum zasobów

Facebook zaczął wysyłać do polskich partnerów biznesowych powiadomienia o konsekwencjach, jakie będą miały zmiany w systemie iOS 14 dotyczące możliwości śledzenia użytkowników przez aplikacje. Według Facebooka zamiary Apple zagrażają przychodom reklamowym małych firm. Aby pomóc w przygotowania do zmian Facebook udostępnia Centrum zasobów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Pod koniec czerwca 2020 r. podczas konferencji WWDC Apple zapowiedziało, że w systemie iOS 14 pojawią się dodatkowe zabezpieczenia związane z prywatnością.

Zgodnie z planem iOS 14 będzie wymagał aby aplikacje uzyskały wyraźną zgodę użytkowników iPhone'ów oraz iPadów na śledzenie ich zachowań w sieci. Ma to się odbywać poprzez dodatkowe okno wyskakujące w każdej aplikacji, w którym użytkownik będzie mógł wyrazić bądź nie zgodę na tracking za pomocą tzw. IDFA, czyli identyfikatora dla reklamodawców.

Facebook od początku był jednym z największych krytyków zapowiedzi Apple. W sierpniu ub.r. na swoim firmowym blogu serwis przyznał, że szykowane przez Apple zmiany będą miały zarówno dla samego portalu, jak i tysięcy reklamodawców promujących w nim swoje produkty i usługi, negatywne skutki finansowe.

Z kolei w grudniu Facebook zamieścił na stronach największych amerykańskich dzienników całostronicowe reklamy krytykujące Apple za zmiany w systemie iOS 14, które ograniczą możliwości śledzenia użytkowników w sieci i targetowania reklam.

Firma Marka Zuckerberga twierdzi, że nowy monit Apple ma na celu przedstawienie fałszywego konfliktu między personalizowanymi reklamami a prywatnością. Tymczasem zdaniem Facebooka, w rzeczywistości można zagwarantować jedno i drugie.

Facebook ostrzega partnerów

Teraz Facebook rozpoczął kolejny etap walki ze zmianami zapowiedzianymi przez Apple w iOS 14, obejmuje on także Polskę.

Serwis Marka Zuckerberga za pośrednictwem zespołu Facebook Business zaczął wysyłać do swoich polskich partnerów biznesowych komunikaty, w których jeszcze raz podkreśla szkodliwość działań planowanych przez Apple.

- Firma Apple poinformowała o zmianach, które niekorzystnie wpłyną na sposób działania nasych systemów reklamowych i potencjalnie na Twoje możliwości docierania do odbiorców za pośrednictwem spersonalizowanych reklam – informuje Facebook w komunikacie dodając, że projekt Apple stanowi poważne zagrożenie dla branży reklamowej, deweloperów aplikacji oraz wydawców.

Wraz z ostrzeżeniem Facebook deklaruje udostępnienie firmom nowych narzędzi, które mają pomóc im w dostosowaniu się do nadchodzących zmian w iOS 14.

- Aby pomóc Ci się przygotować, dodaliśmy Centrum zasobów z aktualizacjami i zadaniami w Menedżerze reklam – wyjaśnia Facebook. - Zalecamy ponadto przejrzenie materiałów w Centrum pomocy Facebook Business wraz z zespołem marketingowym. Wiemy, że zmiany te mogą mieć duży wpływ na naszą działalność, dlatego wraz z ich udostępnianiem zamierzamy wprowadzać aktualizacje i dodatkowe zasoby - zapowiada Facebook informując jednocześnie, że zapowiedziane wsparcie jest dostępne jedynie w desktopowej wersji platformy.

Na razie nie wiadomo dokładnie kiedy Apple zamierza wprowadzić zmiany w iOS 14 ograniczające możliwości śledzenia użytkowników w sieci.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe