Facebook planuje ukrywanie liczby polubień pod postami. Chce zachęcić użytkowników do większej aktywności

Facebook przyznał, że rozważa ukrywanie w swoim serwisie statystyk dotyczących polubień konkretnych wpisów zamieszczanych na platformie. Niebawem ruszą testy tego rozwiązania, wcześniej podobne próby rozpoczęto na Instagramie. Według Facebooka ogólnie dostępny licznik lajków może zniechęcać część użytkowników do zamieszczania większej liczby treści w serwisie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W kwietniu 2019 r. Facebook w należącej do niego aplikacji Instagram rozpoczął testowanie rozwiązania polegającego na ukrywaniu przed użytkownikami łącznej liczby polubień zamieszczanych przy konkretnych wpisach. Próby tego rodzaju są obecnie prowadzone w kilku krajach na świecie, m.in. w Kanadzie, Brazylii oraz Irlandii.

Teraz okazuje się, że podobną metodę Facebook może zastosować także w swoim głównym serwisie. Tak wynika z wpisu zamieszczonego na Twitterze przez Jane Manchun Wong, programistkę i inżyniera oprogramowania zajmującą się m.in. śledzeniem nowych opcji wprowadzanych w aplikacjach społecznościowych.

Według Jane Wong Facebook chce aby liczba lajków towarzyszących publikowanym postom nie była powszechnie dostępna dla wszystkich użytkowników. Według jednej z koncepcji licznik mógłby widzieć jedynie właściciel konta, na którym została zamieszczona określona treść.

Fakt prowadzenia prac nad nowym rozwiązaniem Facebook potwierdził w rozmowie z serwisem TechCrunch przyznając jednocześnie, że niebawem może rozpocząć testy tej metody. Przedstawiciel Facebooka nie ujawnił jednak skali ewentualnych prób, ani też dotychczasowych wyników testów prowadzonych na Instagramie.

Według Facebooka dostępne obecnie szeroko statystyki polubień u niektórych autorów wpisów mogą wywoływać przygnębienie i frustrację, szczególnie wówczas gdy konkretna treść nie zanotuje liczby lajków spodziewanej przez właściciela konta. To z kolei ma prowadzić do mniejszej aktywności takiego użytkownika w serwisie. Ukrycie licznika skali polubień ma rozwiązać ten problem.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny