Facebook pozywa twórców aplikacji generujących fałszywe wyświetlenia reklam w serwisie

Facebook wniósł do sądu pozew przeciwko pochodzącym z Hongkongu i Singapuru twórcom dwóch aplikacji, które po zainstalowaniu w smartfonach użytkowników generowały fałszywe kliknięcie w reklamy publikowane w serwisie. Funkcjonowanie obu programów naraziło na straty zarówno reklamodawców jak i Facebooka, który zwrócił swoim partnerom stracone pieniądze.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O wniesieniu pozwu przeciwko nieuczciwym twórcom aplikacji Facebook poinformował na stronie internetowej zaznaczając, że jest to pierwsze tego typu działanie dotyczące oszustw reklamowych dokonywanych przez fałszywe aplikacje mobilne.

Oskarżone przez Facebook firmy to pochodząca z Hongkongu LionMobi oraz funkcjonująca w Singapurze JediMobi. Obaj producenci wprowadzili do sklepu Google Play aplikacje które bez wiedzy użytkowników i w niewidoczny dla nich sposób automatycznie „klikały” w reklamy zamieszczane w serwisie Facebooka.

W ten sposób producenci obu rozwiązań generowali dla siebie przychody, jednocześnie doprowadzając do strat finansowych zarówno Facebook, jak i reklamodawców.

Serwis kierowany przez Marka Zuckerberga zaznacza, że oddał pieniądze tym partnerom którzy stracili je za sprawą obu szkodliwych aplikacji. Teraz będzie się domagał przed sądem wyrównania strat i zapłaty odszkodowania przez wspomniane firmy.

Jak wylicza zajmująca się bezpieczeństwem firma Eset udostępniane w sklepie Google programy autorstwa LionMobi i JediMobi zostały pobrane w sumie ponad 217 mln razy. Eksperci Eset zaznaczają też, że programy stworzone do oszustw reklamowych w internecie stanowią sporą część oferty w Google Play. Wśród odnalezionych przez ekspertów rozmaitych szkodliwych programów najwięcej, bo w sumie ponad 20 mln instalacji miały apliukacje, których funkcjonalność była oparta na zwiększaniu dochodów reklamowych ich twórców (HiddenAd oraz AdFraud). Na drugim miejscu niechlubnego rankingu znalazły się aplikacje, które wyłudzają dane i pieniądze użytkowników, nakłaniając ich do wykupienia fałszywych subskrypcji (Subscription scam).

grafika

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]