Polskie Radio zarabia mniej z reklam. Radio Zet bliżej RMF FM (Top 10)

Przez pięć pierwszych miesięcy br. stacje radiowe zwiększyły wpływy reklamowe o blisko 10 proc. Największe wzrosty zanotowały Antyradio i RMF Classic. Z kolei najmocniej spadły przychody reklamowe Trójki i Jedynki – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Polskie Radio zarabia mniej z reklam. Radio Zet bliżej RMF FM (Top 10)
fot. AKPA

W okresie od stycznia do maja stacje radiowe zarobiły na reklamach 4,56 mld zł, czyli 9,7 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Pozycję reklamowego lidera niezmiennie zajmuje RMF FM z przychodami reklamowymi w kwocie 1,45 mld zł, wyższymi rdr o 5,1 proc. Wicelider zestawienia - Radio ZET - zarobił na emisji reklam 907,6 mln zł, zwiększając wpływy reklamowe w skali roku o 21,2 proc.

Podium zamyka Tok FM z 137,2 mln zł wpływów z reklam, które rdr wzrosły o 20,2 proc.

Zmalały wpływy reklamowe Polskiego Radia

Największy spadek przychodów reklamowych w zestawieniu Top10 stacji radiowych notuje Program III Polskiego Radia - zmalały one w skali roku o 22,6 proc., do 102,5 mln zł. Warto w tym miejscu przypomnieć, że stacja ta od wiosny br. stosuje nowy cennik reklam, w którym ceny spotów obniżono o ok. 60 proc.

W Antyradiu reklamodawcy wydali w omawianym okresie 86,5 mln zł (więcej o 41,1 proc.), w RMF Classic – 76,1 mln zł (więcej o 30,6 proc.). a w Vox FM – 71,9 mln zł (mniej o 2,9 proc.). Eska Warszawa zarobiła na reklamach 67,1 mln zł (więcej o 11,3 proc.), a Eska Wrocław – 63,7 mln zł (więcej o 10,9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu