Facebook przed Allegro i WP, YouTube i TikTok przyciągają na najdłużej (Mediapanel z kwietnia)

W kwietniu przeglądarkowy Facebook wyprzedził po względem liczby użytkowników platformy Allegro, Ringier Axel Springer Polska i Wirtualnej Polski, duży wzrost osiągnęło też OLX.pl. Aplikacja TikToka mimo niewielkiego spadku notuje zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel w kwietniu br. serwisy i aplikacje Google’a odwiedziło 29,08 mln użytkowników, czyli 96,71 proc. wszystkich internautów w Polsce, a każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund. Miesiąc wcześniej miały 28,94 mln odwiedzających, 96,55 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 21 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na YouTubie (jako stronie www i aplikacji mobilnej) liczba użytkowników miesiąc do miesiąca wzrosła z 26,34 do 26,85 mln, a średni czas spędzony przez każdego zmalał z 19 godzin, 3 minut i 25 sekund do 18 godzin, 18 minut i 43 sekund.

Facebook i Grupa OLX w górę, spadek Twittera

Na trzecią pozycję z szóstej awansował przeglądarkowy Facebook, na którym liczba internautów zwiększyła się z 22,04 do 23,42 mln, a przeciętny czas korzystania zmniejszył się z 4 godzin, 36 minut i 15 sekund do 3 godzin, 38 minut i 19 sekund.

Facebook wyprzedził Grupę Allegro (która zanotowała wzrost liczby użytkowników z 22,69 do 22,73 mln), Grupę Ringier Axel Springer Polska (spadek z 22,27 do 21,82 mln internautów) i Grupę Wirtualna Polska (w dół z 22,05 do 21,62 mln użytkowników).

O trzy pozycje w górę przesunęła się też Grupa OLX, w której liczba odwiedzających wzrosła z 18,6 do 21,86 mln, a średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał z godziny, 30 minut i 38 sekund do godziny, 17 minut i 19 sekund.

Z czołowej dwudziestki wypadł przeglądarkowy Twitter, który w marcu miał 10,81 mln użytkowników, a w kwietniu - poniżej 8,7 mln.

Z internetu korzysta 29,9 mln Polaków

W kwietniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,9 mln, a tych korzystających z sieci codziennie - na 25,5 mln. Identyczne wyniki były miesiąc wcześniej.

grafika

WP.pl przed Onetem, Business Insider ze spadkiem

Google.com zanotowało w kwietniu 28,12 mln użytkowników oraz godzinę, 50 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania (wobec 27,95 mln odwiedzających oraz 2 godzin, 6 minut i 4 sekund średniego czasu korzystania w marcu), a Google.pl - 10,83 mln użytkowników oraz 31 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (miesiąc wcześniej było to 12,29 mln internautów oraz 32 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania).

OLX.pl dzięki wzrostowi z 13,77 do 17,96 mln użytkowników awansowało o cztery miejsca. Onet.pl zanotował spadek z 18,07 do 17,35 mln odwiedzających i został wyprzedzony przez WP.pl, na której liczba internautów zmalała mniej, z 17,59 do 17,39 mln.

Business Insider Polska zanotował spadek liczby użytkowników z 11,02 do 9,51 mln, a Radiozet.pl - z 11,5 do 11,03 mln.

grafika

Netflix już z 5 mln użytkowników na komputerach

Na komputerach serwisy i aplikacje Google’a zanotowały miesiąc do miesiąca spadek liczby użytkowników z 23,25 do 22,84 mln oraz średniego czasu korzystania z 2 godzin, 18 minut i sekundy do godziny, 56 minut oraz 57 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost z 9,15 do 11,31 mln odwiedzających (przy spadku przeciętnego czasu korzystania z godziny i 52 sekund do 44 minut i 33 sekund), przesuwając się w górę o dwa miejsca.

W przeglądarkowym Netfliksie liczba użytkowników zwiększyła się z 4,74 do 5,08 mln, a przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego zmalał z 6 godzin, 3 minut i 38 sekund do 5 godzin, 36 minut i 20 sekund.

Natomiast przeglądarkowy Instagram zanotował spadek z 5,07 do 4,79 mln internautów, a Twitter - z 5,27 do 4,12 mln.

grafika

W przeglądarkowym YouTubie liczba użytkowników poszła w górę z 16,6 do 17,6 mln przy spadku średniego czasu korzystania z 8 godzin, 34 minut i 43 sekund do 7 godzin, 53 minut i 52 sekund.

Przeglądarkowy Facebook zanotował wzrost liczby odwiedzających z 15,51 do 16,38 mln i spadek przeciętnego czasu korzystania z 5 godzin, 47 minut i 35 sekund do 4 godzin, 36 minut i 11 sekund.

Z kolei na OLX.pl liczba internautów zwiększyła się z 7,92 do 9,55 mln, a średni czas korzystania zmalał z 50 minut i 35 sekund do 38 minut i 48 sekund.

grafika

14 godzin na YouTubie w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała w kwietniu 26,74 mln użytkowników oraz 4 godziny, 29 minut i 28 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, wobec 26,42 mln internautów oraz 4 godzin, 56 minut i 53 sekund przeciętnego czasu korzystania w marcu.

W tej drugiej statystyce zdecydowanym liderem jest YouTubie, na którym każdy z 24,72 mln użytkowników spędził średnio 14 godzin, 15 minut i 56 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 16,98 do 19,43 mln, natomiast przeciętny czas korzystania zmalał z 66 minut i 30 sekund do 61 minut i 3 sekund.

grafika

Na Google.com w mobile’u liczba internautów zmalała z 23,58 do 23,19 mln, a średni czas spędzony przez użytkownika wydłużył się z 27 minut i 58 sekund do 30 minut i 50 sekund. Facebook zanotował spadek z 17,59 do 17,14 mln odwiedzających oraz z 39 minut i 43 sekund do 34 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na OLX.pl liczba użytkowników poszła w górę z 10,79 do 14,76 mln, a średni czas korzystania - z 17 minut i 35 sekund do 24 minut i 19 sekund.

grafika

Aplikacje TikToka i Netflixa ze spadkami

Od wielu miesięcy czołową dziesiątkę aplikacji mobilnych tworzą te należące do Google’a i koncernu Meta. Aplikacja wyszukiwarki Google osiągnęła miesiąc do miesiąca wzrost liczby użytkowników z 25,06 do 25,32 mln, a średni czas korzystania zmalał z godziny, 50 minut i 16 sekund do godziny, 25 minut i 38 sekund.

W aplikacji YouTube’a liczba odwiedzających zwiększyła się z 23,49 do 23,77 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego spadł z 15 godzin, 3 minut i 57 sekund do 14 godzin, 27 minut i 26 sekund, a w aplikacji Facebooka liczba użytkowników wzrosła z 22,66 do 22,78 mln, a średni czas korzystania zmniejszył się 15 godzin, 28 minut i 10 sekund do 13 godzin, 51 minut i 39 sekund.

W tej ostatniej statystyce na czele w zestawieniu jest aplikacja TikToka, przy czym po miesiącach wzrostów jej wyniki zmalały: liczba użytkowników z 11,92 do 11,88 mln, a przeciętny czas korzystania - z 19 godzin, 13 minut i 19 sekund do 18 godzin, 43 minut i 17 sekund.

Natomiast w aplikacji Netflixa liczba użytkowników zmniejszyła się z 11,69 do 11,5 mln, a średni czas korzystania wydłużył się z 3 godzin, 38 minut i 50 sekund do 3 godzin, 59 minut i 10 sekund.

grafika

Wśród aplikacji objętych audytem w badaniu Mediapanel (czyli głównie należących do czołowych polskich wydawców) zdecydowanym liderem jest Allegro - w kwietniu skorzystało z niej 11,16 mln internautów, spędzając średnio godzinę, 28 minut i 34 sekundy. W marcu aplikacja miała 10,93 mln użytkowników oraz godzinę, 30 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei aplikacja Jakdojade zanotowała wzrost liczby odwiedzających z 2,44 do 2,6 mln oraz spadek średniego czasu korzystania z godziny, 21 minut i 55 sekund do godziny, 13 minut i 39 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?