Facebook przejmie Face.com? (wideo)

Facebook przymierza się do zakupu firmy Face.com, oferującej technologię rozpoznawania twarzy.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jako pierwszy informację o rozmowach Facebooka z Face.com podał izraelski dziennik biznesowy "Calcalist", według którego jest to już kolejna próba przejęcia podejmowana w ostatnich latach przez firmę Marka Zuckerberga.

Wcześniej transakcja nie doszła do skutku rzekomo z powodu zbyt niskiej ceny jaką oferował Facebook. Obecna propozycja wynosi podobno 80-100 milionów dolarów.

Firma Face.com z siedzibą w Izraelu powstała w 2007 roku. Oferuje ona technologię rozpoznawania twarzy, która mogłaby pozwolić użytkownikom Facebooka na szybsze identyfikowanie i oznaczanie znajomych na zdjęciach, zarówno w desktopowej jak i mobilnej wersji serwisu.

grafika

Face.com stworzyła już własną aplikację dla Facebooka o nazwie Photo Tagger, umożliwiającą skanowanie albumów ze zdjęciami w poszukiwaniu twarzy znajomych osób. Ostatnio udostępniła także aplikację do rozpoznawania twarzy na platformę iOS o nazwie Klik, która wymaga zalogowanie się z użyciem danych z Facebooka.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji