Burda Media Polska tłumaczy ten awans dynamicznymi zmianami na rynku mediów w latach 2024--2025, takimi jak rozwój narzędzi AI, dominacja big techów wpływających na ruch internetowy wydawców oraz presja na szybki rozwój i skalowanie produktów cyfrowych.
– Zdecydowaliśmy się na rozwój lokalnych struktur w obszarze technologii, aby jeszcze lepiej reagować na zachodzące na rynku medialnym zmiany. Wraz z Marcinem do polskich struktur dołączają kolejne zespoły deweloperskie, które będą odpowiadały za rozbudowę platformy wydawniczej, w tym 13 portali internetowych działających na naszym rynku. Od kilku lat konsekwentnie realizujemy naszą strategię cyfrową i dziś czas na kolejne wzmocnienia w tym obszarze – podkreśla Maciej Klepacki, CEO Burda Media Polska.

– Objęcie roli CTO traktuję jako naturalny krok w budowaniu organizacji opartej na
nowoczesnej technologii i świadomych decyzjach architektonicznych. Moim celem jest tworzenie środowiska, które pozwoli zespołom szybko eksperymentować, skalować rozwiązania i które, dzięki nowoczesnej, efektywnej platformie wydawniczej, wspiera rozwó jnajwiększego portfolio mediów lifestylowych w Polsce – komentuje Marcin Sadowski.
Sadowski ma ponad 15-letnią praktykę w budowaniu zespołów deweloperskich, skalowaniu platform cyfrowych oraz prowadzeniu złożonych projektów technologicznych.
Pracował m.in. jako development manager w Burda International, engineering department director w Ergo Technology & Services, system manager w Canal Digital oraz senior solution architect w Xstream. Specjalizuje się w projektowaniu architektur i migracjach platformowych, zarządzaniu dużymi zespołami inżynieryjnymi oraz wdrażaniu Agile.











