Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

W Wirtualnemedia.pl nie tylko lubimy sami robić wywiady z szefami największych mediów w Polsce, ale i dużo takowych czytamy. Odnotowujemy rozmowę prestiżowego brytyjskiego The Drum z Maciejem Klepackim, CEO Burda Media Polska. Wybraliśmy kilka ciekawych wątków.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?
Maciej Klepacki, CEO Burda Media Polska

W wywiadzie Maciej Klepacki opowiada o przebudowie tradycyjnego modelu biznesowego mediów w obliczu dynamicznych wyzwań na rynku cyfrowym. Dziś, mówi szef Burdy, mamy w digitalu "wyścig zbrojeń" wymuszony przez AI, co wymaga od mediów drastycznego zmniejszenia zależności od globalnych platform technologicznych w obliczu topniejącego ruchu wydawców z social mediów.

72 proc. naszych przychodów pochodzi teraz z digitalu

mówi The Drum CEO Burda Media Polska

Bardzo ciekawą obserwację szef Burdy formułuje w odniesieniu do prasy. Jej miejsce na mapie mediów się zmieniło - ze środka masowego przekazu stała się dobrem klasy premium i jest wyznacznikiem jakości i wiarygodności treści.

AI, bigtechy i media. "Wyścig zbrojeń"

O relacjach mediów z bigtechami: "Niewątpliwie przegapiliśmy moment, aby zdefiniować wyważone partnerstwo". Wydawcy dawali latami się "ogrywać jeden po drugim", zabrakło solidarności i jednolitego frontu wydawców - uważa szef Burdy. Okno możliwości na domaganie się "uczciwej wymiany wartości" – w której rekompensata odpowiada wartości, jaką treści budują na platformach – zamknęło się, czego cała branża ponosi teraz konsekwencje.

Sztuczna inteligencja? To wspomniany już "wyścig zbrojeń", który "fundamentalnie redefiniuje przepływy pracy w newsroomach" - uważa Maciej Klepacki. Podaż treści generowanych w sieci sztucznie wymusza na wydawcach tworzenie "25–40 proc. więcej contentu niż rok temu".

Za konieczność CEO Burda Media Polska uważa takie wdrożenie sztucznej inteligencji, które "wesprze dziennikarzy, a nie ich zastąpi".

Przyszłość należy do wydawców koncentrujących swoje działanie wokół zaufaniu, silnych markach i inteligentnej dywersyfikacji przychodów. Cały proces transformacji cyfrowej mediów Klepacki porównuje do "przebudowy samolotu w trakcie lotu".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"