SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook rezygnuje z sekcji Trending bo generuje tylko 1,5 procent ruchu dla wydawców

Facebook zapowiedział likwidację sekcji o nazwie Trending rekomendującej użytkownikom bieżące newsy powiązane z treściami pojawiającymi się w Newsfeedzie. Według serwisu platforma nie spełniła pokładanych w niej nadziei generując niewielki ruch dla wydawców. W miejsce Trending mają pojawić się nowe rozwiązania pozwalające internautom dotrzeć do bieżących informacji ze sprawdzonych źródeł.

Sekcja Trending została wprowadzona przez Facebook w 2014 r. jako narzędzie pozwalające uzupełniać przez użytkowników ich wiedzę na tematy pojawiające się w ich Newsfeedzie w postaci newsów od wydawców.

Materiały zamieszczane na liście Trending pojawiały się w bocznej części Newsfeedu oferując kolejne najbardziej aktualne treści dotyczące konkretnej tematyki.

Teraz, jak Facebook zapowiedział w komunikacie sekcja zostanie niebawem wyłączona. Jak wyjaśnia serwis powodem rezygnacji z Trending jest mniejsza od zakładanej skuteczność tego rozwiązania. Sekcja funkcjonowała jedynie w pięciu krajach generując zaledwie 1,5 proc. dodatkowego ruchu dla wydawców.

„Breaking news” zamiast Trending

Informując o rezygnacji z Trending Facebook zaznaczył, że w miejsce tej sekcji pojawią się inne sposoby angażowania odbiorców przez wydawców. Jednym z nich ma być identyfikator „Breaking news”, który media będą mogły umieszczać przy najbardziej gorących i aktualnych materiałach zamieszczanych w serwisie. Jak twierdzi Facebook obecnie nowe rozwiązanie jest testowane wraz z 80 wydawcami z Północnej i Południowej Ameryki oraz Europy.

Drugim rozwiązaniem, nad którym pracuje Facebook jest Today In – specjalna sekcja serwisu, w którym użytkownicy mają znaleźć najnowsze i najciekawsze informacje pochodzące od lokalnych wydawców i dotyczące regionu, z którego pochodzi konkretny internauta.

Trzecim sposobem angażowania odbiorców w treści tworzone przez wydawców ma być sekcja newsowa na funkcjonującej od połowy ub.r. platformie Watch, na której oryginalne treści publikują m.in. National Geographic, Hearst, Tastemade oraz Business Insider. Pojawienie się tego typu platformy informacyjnej Facebook planował już w marcu br.

W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Dołącz do dyskusji: Facebook rezygnuje z sekcji Trending bo generuje tylko 1,5 procent ruchu dla wydawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl