Facebook rezygnuje z wprowadzenia reklam w WhatsApp. Skupi się na innych formach komunikacji marek

Facebook zrezygnował z projektu wprowadzenia reklam w komunikatorze WhatsApp - wynika z nieoficjalnych informacji. We wcześniejszych założeniach reklamy miały stanowić sposób na monetyzację popularnej aplikacji, jednak według spekulacji Facebook wycofał się z pomysłu w obawie przed reakcją internautów. Teraz zamierza zaoferować markom inne formy komunikacji z użytkownikami WhatsApp.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

WhatsApp to należący do Facebooka popularny komunikator, z którego obecnie korzysta na całym świecie ok. 1,5 mld użytkowników. Platforma znalazła się na 3. miejscu najczęściej ściąganych aplikacji mobilnych w 2019 r.

Sposób na zarabianie

Pomimo swojej dużej popularności WhatsApp nie przynosi Facebookowi przychodów, bowiem dostęp do aplikacji jest całkowicie darmowy, a korzystanie z niej nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami czy mikropłatnościami.

Poszukując sposobów na monetyzację WhatsApp w listopadzie 2018 r. Facebook zapowiedział po raz pierwszy pojawienie się reklam w tym komunikatorze. Z kolei w połowie ub.r. Facebook potwierdził, że reklamy pojawią się w WhatsApp w 2020 r.

W założeniach reklamy miały się pojawiać w sekcji „Status". Zamiast imienia i nazwiska osoby użytkownik zobaczyłby nazwę marki, o której będzie mógł dodatkowo przeczytać po kliknięciu w reklamę (podobnie jak w Stories na Instagramie).

WhatsApp bez reklam

Teraz okazało się że Facebook zmienił swoje plany reklamowe związane z WhatsApp. Jak poinformował dziennik „The Wall Street Journal” opierając się na własnych źródłach koncern kierowany przez Marka Zuckerberga porzucił projekt emitowania reklam w komunikatorze, a zespół prowadzący prace nad tym rozwiązaniem został zlikwidowany.

Facebook nie skomentował rezygnacji z reklam w WhatsApp. Według nieoficjalnych doniesień firma nie zarzuciła definitywnie tych planów, a jedynie odsunęła je w czasie. Powodem mają być m.in. obawy o negatywne reakcje użytkowników na wprowadzenie reklam. Obecnie Facebook zamierza się skoncentrować na innych formach komunikacji pomiędzy firmami a użytkownikami WhatsApp.

W III kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 17,6 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął ponad 6 miliardów dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,5 miliarda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online