Nowa platforma Facebook Shops ma pomóc w sprzedaży produktów małym i średnim firomom

Mark Zuckerberg zapowiedział otwarcie przez Facebooka nowej platformy sprzedaży online. Małe i średnie firmy będą mogły bezpłatnie założyć sklep internetowy na Facebooku i Instagramie. Amerykański gigant testuje również narzędzie "Zakupy na żywo", które w przyszłości będzie zintegrowane z platformą zakupową.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:

Wiele małych firm boryka się obecnie z trudnościami z powodu zamknięcia sklepów stacjonarnych w czasie pandemii koronawirusa. Aby pomóc ich właścicielom w przeniesieniu sprzedaży do internetu, Facebook wprowadził Facebook Shops.

Platforma Facebook Shops umożliwi firmom stworzenie jednego sklepu internetowego z którego klienci będą mogli korzystać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Utworzenie takiego sklepu będzie proste i bezpłatne. Każda firma będzie mogła wybrać ze swojej oferty te produkty, które chce zaprezentować w sklepie, a następnie dostosować jego wygląd za pomocą obrazu w tle i kolorowych motywów eksponujących markę.

grafika

Klienci będą mogli odkryć Facebook Shops wchodząc na stronę firmy, jej profil na Instagramie lub poprzez relacje czy reklamy. Po wejściu, w łatwy sposób zapoznają się z pełną ofertą firmy, zapiszą interesujące produkty i złożą zamówienie.

grafika

Gdy klient będzie potrzebował pomocy lub porady, dostępna będzie możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości do firmy za pośrednictwem WhatsAppa, Messengera lub Instagram Direct. Można w ten sposób zadać pytanie o produkt, uzyskać wsparcie lub śledzić swoje przesyłki.

Facebook Shops ruszył w czwartek, ale dostępność platformy będzie stopniowo rozszerzana w najbliższych miesiącach.

Facebook testuje "Zakupy na żywo"

Facebook rozwija również kolejne narzędzia, takie jak Instagram Shop (dostępne na razie tylko w Stanach Zjednoczonych) oraz Zakupy na żywo, które w przyszłości również zostaną zintegrowane z Facebook Shops. Użytkownicy od lat używają transmisji na żywo do prezentowania produktów – od sklepów obuwniczych przedstawiających nowy model sneakersów, po influencerki testujące szminki. Już wkrótce sprzedawcy, marki i twórcy będą mogli oznaczać produkty ze swojego sklepu, które zostaną wyświetlone w trakcie transmisji, jeszcze przed jej rozpoczęciem. To rozwiązanie jest aktualnie testowane przez wybrane firmy, a jego szersze wdrożenie planowane jest w najbliższych miesiącach.

Facebook rozpoczął również testy rozwiązań lojalnościowych ułatwiających otrzymywanie nagród od ulubionych firm. Przykładowo, klienci będą mogli podłączyć punkty zbierane w lokalnej kawiarni do konta na Facebooku i w łatwy sposób monitorować przysługujące im bonusy. Facebook analizuje również rozwiązania, które mogą pomóc małym firmom tworzyć własne programy lojalnościowe w ramach Facebook Shops.

grafika

Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa