Facebook testuje reklamy w AR i wprowadza opcję zakupów w Instagram Stories

Facebook rozpoczął testy nowego formatu reklamowego wykorzystującego technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR). Pozwoli ona użytkownikom między innymi wypróbować konkretne produkty w wirtualnym środowisku, a pierwszą marką która stosuje nowy format jest producent okularów Michael Kors. Facebook rozszerzył też globalnie w należącym do niego Instagramie funkcję ułatwiającą użytkownikom dokonywanie zakupów w sekcji Stories.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook testuje reklamy w AR i wprowadza opcję zakupów w Instagram Stories

Jak poinformowano w komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Facebook rozpoczął testy reklam wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość (AR) ograniczone na razie do rynku w USA.

Użytkownicy platformy będą mogli wirtualnie przymierzać i porównywać między innymi akcesoria i dodatki modowe, a także oglądać meble, gry i inne produkty ze świata rozrywki. Aby wykorzystać możliwości jakie w nowych reklamach daje AR użytkownik będzie musiał skorzystać ze specjalnego przycisku Kliknij, aby spróbować.

Pierwszą marką testująca reklamy AR jest Michael Kors. Jej klienci mogą wirtualnie przymierzyć przed zakupem okulary przeciwsłoneczne. Z kolei Sephora, NYX, Bobbi Brown, Pottery Barn, Wayfair oraz King według zapowiedzi zaczną testy reklam AR jeszcze tego lata.

Facebook udostępnił też globalnie opcję zakupów w Instagram Stories, dzięki czemu klienci, którzy zobaczą interesujący ich produkt będą mogli szybciej przejść do jego zakupu.

Partnerzy reklamowi na całym świecie mogą również skorzystać już na Instagramie z formatu Kolekcji, a także z Video Creation Kit w menadżerze reklam, który ma pozwolić na stworzenie efektownej reklamy wideo z istniejących już zdjęć i filmów i skorzystać przy jej tworzeniu z jednego z czterech dostępnych modeli zbudowanych w oparciu o cele marketingowe marek.

W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji