Facebook usunął reklamy wyborcze Donalda Trumpa, powodem nazistowski symbol

Sztab prezydenta USA Donalda Trumpa w reklamach na Facebooku wykorzystał symbol, którego naziści używali do oznaczania więźniów w obozach koncentracyjnych. Firma Marka Zuckerberga skasowała posty twierdząc, że naruszają jej zasady społecznościowe, a platforma nie zgadza się na "zorganizowaną nienawiść".

Beata Czuma
Beata Czuma
Udostępnij artykuł:

Reklamy, które zamieścił Donald Trump i jego sztab wyborczy, miały być krytyką lewicowej Antify), którą prezydent USA obarcza odpowiedzialnością za zamieszki po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda. Mężczyzna zmarł w czasie interwencji policyjnej pod koniec maja br.

W reklamach Trumpa pojawił się czerwony trójkąt odwrócony do góry nogami. „Niebezpieczne skrajnie lewicowe grupy biegną ulicami naszych miast i powodują absolutny chaos. Niszczą nasze miasta i wywołują zamieszki - to absolutne szaleństwo” - można było przeczytać we wpisach sponsorowanych. Reklamy wzywały zwolenników Trumpa do poparcia jego decyzji o uznaniu Antify za organizację terrorystyczną. Zanim reklamy zostały usunięte, obejrzało je milion osób.

Na posty Trumpa zareagowało amerykańskie Muzeum Pamięci o Holokauście, które przypomniało, że naziści używali identycznego odwróconego trójkąta dla oznaczenia więźniów obozu i stosowali system kodowania kolorami. Czerwone trójkąty, takie jak te widoczne w reklamach Trumpa, nosili więźniowie polityczni, a Żydów oznaczano żółtym trójkątem. Trójkąty w innych kolorach były stosowane na oznaczenie komunistów, homoseksualistów i innych kategorii więźniów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-zwiekszy-kontrole-nad-reklamami-od-politykow-bedzie-mozliwosc-ich-wylaczenia-dlaczego-jak-zablokowac-konto-na-facebooku,7170521847777409a ##

"Ignorancja nie usprawiedliwia używania nazistowskich symboli"

Posty prezydenta USA wywołały też oburzenie Jonathana Greenblatta, prezesa żydowskiej Ligi Przeciw Zniesławieniom (ang. Anti-Defamation League).

„Naziści używali czerwonych trójkątów do identyfikowania swoich politycznych ofiar w obozach koncentracyjnych. Używanie tego symbolu do atakowania przeciwników politycznych jest wysoce niestosowne. Sztab Donalda Trumpa musi poznać historię, bo ignorancja nie usprawiedliwia używania symboli związanych z nazistami" - napisał Jonathan Greenblatt.

Rzecznik Facebooka Andy Stone powiedział w oświadczeniu wysłanym prasie: „Usunęliśmy te posty i reklamy za naruszenie naszej polityki społecznościowej, która sprzeciwia się zorganizowanej nienawiści i zabrania używania symbolu nienawiści, który służył do identyfikowania więźniów politycznych, bez kontekstu potępiającego ten znak".

Donald Trump stara się o reelekcję. Wybory w USA mają się odbyć 3 listopada br. W poprzednich wyborach, które odbyły się w 2016 r., obecny prezydent USA wygrał z Hillary Clinton, żoną byłego prezydenta Billa Clintona.

Facebook nie zareagował na wpis Trumpa po śmierci Floyda

Na przełomie maja i czerwca władze Facebooka nie podjęły działań w sprawie wpisu Donalda Trumpa: „Kiedy zaczyna się grabież, zaczyna się strzelanie” dotyczącego walki z zamieszkami po śmierci George’a Floyda. Jednocześnie prezydent USA zaproponował gubernatorowi stanu Minnesota, gdzie odbyło się najwięcej starć protestujących z policją, wysłanie na pomoc Gwardii Narodowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska