SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook walczy z żebrolajkami i spamem

Facebook ujawnił plany dotyczące zmniejszenia liczby treści wyświetlanych w strumieniu, których użytkownicy nie chcieliby oglądać.

Article

Na swoim blogu Facebook zapowiedział gruntowne zmiany w strumieniu treści. Mają one zostać wymierzone w te posty, które użytkownicy uznają za mało wartościowe i zbędne. Administracja serwisu podzieliła je na trzy grupy: przynęty na polubienia (tzw. żebrolajki), często powtarzający się kontent oraz linki będące spamem.

Pierwsza kategoria dotyczy wpisów, które zachęcają użytkowników do polubienia lub udostępnienia. Mowa tutaj o różnego rodzaju głosowaniach i treściach, które w prosty sposób mają wygenerować zaangażowanie. Facebook przeprowadził ankietę, z której wynikło, że treści tego typu są średnio o 15 proc. mniej istotne niż inne o porównywalnej liczbie polubień i udostępnień.

Działania serwisu mają przełożyć się na bardziej skuteczne wykrywanie tego typu komunikatów i zmniejszenie ich widoczności w strumieniu. Modyfikacja ta ma nie wpłynąć na strony, które starają się racjonalnie zaangażować użytkowników do dyskusji i aktywności.

Zmiany dotkną również często przewijających się po sieci treści, np. memów internetowych. Facebook chce, aby internauci nie musieli oglądać po kilka razy w strumieniu tych samych obrazków i klipów wideo. Dostosowanie algorytmu pod tym kątem ma sprawić, że użytkownicy będą o 10 proc. rzadziej ukrywać posty ze stron firmowych.

Ostatnim typem eliminowanych przez nowy algorytm treści mają być linki zakwalifikowane jako spam. Facebook chce skutecznie wykrywać odnośniki do stron, które zawierają dużą liczbę reklam i są mało wartościowe dla odbiorców. Zmniejszenie ich liczby w strumieniu ma przełożyć się o 5 proc. częstsze klikanie przez użytkowników w inne, bardziej wartościowe linki.

Facebook uspokaja jednocześnie administratorów fanpage’y, podkreślając, że jeżeli publikowane przez nich treści stoją na wysokim poziomie, zmiany nie będą (lub ostatecznie będą w minimalnym stopniu) odczuwalne. W przeciwnym wypadku w ciągu najbliższych miesięcy zaobserwują oni znaczny spadek zasięgu swoich postów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook walczy z żebrolajkami i spamem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PZA
Facebook jest do takiego stopnia żałosny że nakłada blokady użytkownikom za wysyłanie zaproszeń do znajomych, tylko przez to że druga strona ich ani nie akceptuję ani nie odrzuca. Żal Facebook, żal - ZGINIESZ SZYBCIEJ NIŻ NK hahaha!!!
20 17
odpowiedź
User
jak
To po jaką cholerę wysyłasz zaproszenia do ludzi, którzy cię mają w dupie? Też bym cię zablokował.
21 8
odpowiedź
User
chris
Fejsbuk liczy się z opinią użytkowników? Jak wiele osób wyraziło swoje niezadowolenie po zmianie wyglądu strony, to jakoś się tym nie przejęli... Robią co chcą, a potem tylko pytają, że przeprowadzali ankietę...
14 8
odpowiedź
User
monfis
patologia. siłownia u mnie nie prowadzi strony tylko profil na fb i żeby sprawdzić godziny otwarcia w święta majowe muszę zakładać profil na 10 minutowy adres e-mail i wpisywać losowe hasło przy okazji zaimportuje jakaś fotka i robie im burdel w bazie danych mogli by udostepnić profile firm publicznie a nie dla zalogowanych.
9 11
odpowiedź