Facebook zawyżonymi statystykami wideo wprowadzał w błąd wydawców i reklamodawców

Facebook przyznał, że w udostępnianych partnerom biznesowym statystykach wideo zawyżał czas spędzany przez użytkowników przy tych materiałach. Błąd mógł zmieniać faktyczne rezultaty odtworzeń nawet o 80 procent. Reklamodawcy są poruszeni, a Facebook przeprasza i naprawia sposób liczenia wyników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook zawyżonymi statystykami wideo wprowadzał w błąd wydawców i reklamodawców

Sprawę zmanipulowanych statystyk odtworzeń wideo na Facebooku ujawnił jeden z partnerów serwisu - agencja Publicis Media, o czym poinformował dziennik „The Wall Street Journal”.

Kilka tygodni temu Facebook poinformował reklamodawców, że w sposobie naliczania czasu spędzanego przez użytkowników przy konkretnych plikach wideo od długiego czasu tkwił poważny błąd.

Pomyłka (Facebook używa właśnie takiego określenia odcinając się od posądzeń o zamierzone działanie) polegała na tym, że w zbieranych danych na temat czasu odtworzeń wideo serwis nie uwzględniał odsłon trwających krócej niż 3 sekundy. W rezultacie statystyki zawyżały łączny czas spędzany przez użytkowników przy jednym filmie.

Okazuje się, że niektórych przypadkach wyniki udostępniane partnerom biznesowym Facebooka mogły być zawyżone nawet o 60 do 80 proc, a obarczone błędem statystyki sięgają dwóch lat wstecz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przyciski-reactions-na-facebooku-zyskuja-na-popularnosci-ale-lubie-to-dominuje ##

W piątek Facebook oficjalnie przeprosił za podawanie błędnych danych i zapewnił, że problem został już rozwiązany przez wprowadzenia nowego systemu naliczania odtworzeń uwzględniający liczbę użytkowników oraz wszystkie odtworzenia wideo, także te krótsze niż 3 sekundy. Facebook zaznaczył przy tym, że wykryty błąd nie ma wpływu na rozliczenia serwisu z reklamodawcami.

Jednak agencje (m.in. wspomniana Publicis Media) podkreślają z oburzeniem, że dwa lata podawania zawyżonych statystyk to sytuacja, która nigdy nie powinna się zdarzyć. „WSJ” przypomina, że już wcześniej wiele podmiotów na rynku reklamowym zaznaczało konieczność angażowania zewnętrznych firm zajmujących się pomiarami wideo oraz innych statystyk zaangażowania użytkowników na Facebooku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-testuje-w-news-feedzie-wideo-z-wlaczonym-dzwiekiem ##

W II kwartale br. Facebook zanotował 6,4 mld dol. przychodów i 2 mld dol. zysku. Na dobry wynik finansowy serwisu największy wpływ miały przychody z reklam, które wyniosły 6,2 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"