SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook znowu zmienia algorytm, wpisy znajomych ważniejsze niż treści od wydawców

Facebook zapowiedział nowe zmiany w funkcjonowaniu swojego news feedu. Na plan pierwszy mają się wysunąć posty od ulubionych znajomych i rodziny użytkownika, na dalszy plan zejdą materiały proponowane przez marki i wydawców. - Naszym celem było zawsze kontaktowanie użytkowników z ludźmi, z którymi chcą się kontaktować - podkreśla Lars Backstrom, dyrektor inżynierów Facebooka.

Article

O nowym algorytmie, który będzie rządził doborem treści w news feedach użytkowników Facebook poinformował na swoim blogu. Według zapowiedzi portal zamierza powrócić do korzeni, które stanowiły podstawę budowy serwisu. Chodzi o ideę łączenia ze sobą internautów i wymiany pomiędzy nimi interesujących treści.

Zgodnie z tym założeniem na czołowych miejscach w news feedzie mają się pojawiać wpisy od ulubionych znajomych użytkownika lub członków jego rodziny.

- Naszym celem było zawsze kontaktowanie użytkowników z ludźmi, z którymi chcą się kontaktować - podkreśla Lars Backstrom, dyrektor inżynierów Facebooka. - Teraz właśnie taka będzie główna idea news feedu. Naszym priorytetem pozostanie komunikacja pomiędzy internautami oraz dzielenie się pomiędzy nimi treściami, które są dla nich ciekawe i wciągające - zaznaczył Backstrom.

Facebook podkreśla w komunikacie, że konsekwencją zmiany w news feedzie będzie zejście na drugi plan treści pochodzących od konkretnych marek lub wydawców. Takie materiały mają szansę pojawić się na szczycie aktualności pod warunkiem, że będą często udostępniane przez znajomych konkretnego użytkownika.

Drugą nowością zapowiedzianą przez Facebook jest zmiana polityki serwisu dotycząca sugerowanych użytkownikom treści w ramach trending topics.

Według zapowiedzi serwisu będzie on w mniejszym niż dotąd stopniu bezpośrednio sugerował internautom konkretne materiały, postawi zaś na dopasowanie tych treści do upodobań konkretnego odbiorcy i popularność tego czy innego artykułu lub wideo wśród użytkowników.

Ten ostatni krok Facebooka jest konsekwencją zarzutów, które spotkały Facebooka kilka tygodni temu i oskarżeniami o cenzurowanie niekórych treści w trending topics.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook znowu zmienia algorytm, wpisy znajomych ważniejsze niż treści od wydawców

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janusz
Oddają Facebooka ludziom, nie korporacjom. Wreszcie.
13 15
odpowiedź
User
Gippo
ewentualnie po korpo rozejdą się cenniki od fb.. za ile cebulionów dany wpis magicznym sposobem wskoczy wyżej :)
18 8
odpowiedź
User
Kaska
Nikt nikomu nic nie oddaje. Marki będą musiały płacić jeszcze więcej, za gówniany zasięg i zero konwersji. A ludzie będą wytwarzali jeszcze więcej kontentu, który FB sobie za darmo weźmie i wykorzysta zarabiając ciężki hajs na niczego nie świadomych ludziach. FB to jedna z największych zakał, jakie spotkały kiedykolwiek ludzi jak dla mnie.
18 9
odpowiedź
User
morpork
A kiedy algorytm będzie się ograniczał po prostu do chronologii wpisów i pokazywania na początku tych, których sobie zaznaczę, ewentualnie których często lubię?
Przecież gdy lubię jakiś profil to chcę lub godzę się na to, żeby widzieć jego newsy. Jeśli nie chcę mogę przestać obserwować.
11 8
odpowiedź
User
Siup
Zuckerberg będzie się smażył w piekle...
13 8
odpowiedź