SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Z Facebooka odchodzi Rob Leathern. Był odpowiedzialny za reklamy polityczne w serwisie

Rob Leathern, menedżer odpowiedzialny w Facebooku za reklamy polityczne i walkę z dezinformacją na temat koronawirusa poinformował o odejściu ze stanowiska. Leathern zamierza przejść do prywatnej firmy reklamowej, wcześniej alarmował o braku technicznych możliwości realizowania swoich zadań.

Rob Leathern Article

Facebook od dłuższego czasu jest krytykowany za to, że nie dość skutecznie walczy z kłamliwymi reklamami o charakterze politycznym zamieszczanymi w serwisie, dopuszcza także publikowanie fake newsów oraz rozmaitych teorii spiskowych dotyczących m.in. pandemii koronawirusa. Ostatnia fala krytyki z tym związana spadła na Facebook w związku z listopadowymi wyborami prezydenckimi w USA.

Czytaj także: Na Facebooku mocno angażują Pikio.pl i Oko.press

Rob Leathern opuszcza Facebooka

Do tej pory za jakość politycznych reklam oraz walkę z dezinformacją dotyczącą Covid-19 odpowiadał Rob Leathern, szef ds. integralności reklamowej serwisu.

Teraz, jak donosi Reuters na postawie własnych źródeł Rob Leathern zdecydował o odejściu z firmy, o czym miał poinformować w wewnętrznej korespondencji skierowanej do swoich pracowników.

Odejście Leatherna jest pewnym zaskoczeniem, bowiem wcześniej menedżer nie zapowiadał tego typu planów. Jednak jesienią 2020 r. Leathern alarmował, że nie ma technicznych możliwości aby skutecznie walczyć z kłamliwymi reklamami politycznymi oraz fake newsami na temat pandemii.

Facebook nie skomentował na razie odejścia Leatherna, nie wiadomo jeszcze kto miałby go zastąpić na stanowisku. Sam menedżer zdradził, że zamierza podjąć pracę w jednej z prywatnych firm reklam, gdzie będzie się zajmował komunikacją w serwisach społecznościowych.

Czytaj także: Po pozwie amerykańskiej skarbówki Facebook zamyka irlandzkie spółki płacące niskie podatki

Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów). Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Z Facebooka odchodzi Rob Leathern. Był odpowiedzialny za reklamy polityczne w serwisie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl