Z Facebooka odchodzi Rob Leathern. Był odpowiedzialny za reklamy polityczne w serwisie

Rob Leathern, menedżer odpowiedzialny w Facebooku za reklamy polityczne i walkę z dezinformacją na temat koronawirusa poinformował o odejściu ze stanowiska. Leathern zamierza przejść do prywatnej firmy reklamowej, wcześniej alarmował o braku technicznych możliwości realizowania swoich zadań.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Facebook od dłuższego czasu jest krytykowany za to, że nie dość skutecznie walczy z kłamliwymi reklamami o charakterze politycznym zamieszczanymi w serwisie, dopuszcza także publikowanie fake newsów oraz rozmaitych teorii spiskowych dotyczących m.in. pandemii koronawirusa. Ostatnia fala krytyki z tym związana spadła na Facebook w związku z listopadowymi wyborami prezydenckimi w USA.

Rob Leathern opuszcza Facebooka

Do tej pory za jakość politycznych reklam oraz walkę z dezinformacją dotyczącą Covid-19 odpowiadał Rob Leathern, szef ds. integralności reklamowej serwisu.

Teraz, jak donosi Reuters na postawie własnych źródeł Rob Leathern zdecydował o odejściu z firmy, o czym miał poinformować w wewnętrznej korespondencji skierowanej do swoich pracowników.

Odejście Leatherna jest pewnym zaskoczeniem, bowiem wcześniej menedżer nie zapowiadał tego typu planów. Jednak jesienią 2020 r. Leathern alarmował, że nie ma technicznych możliwości aby skutecznie walczyć z kłamliwymi reklamami politycznymi oraz fake newsami na temat pandemii.

Facebook nie skomentował na razie odejścia Leatherna, nie wiadomo jeszcze kto miałby go zastąpić na stanowisku. Sam menedżer zdradził, że zamierza podjąć pracę w jednej z prywatnych firm reklam, gdzie będzie się zajmował komunikacją w serwisach społecznościowych.

Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów). Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady