SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w pierwszym kwartale, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w pierwszym kwartale br. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w pierwszym kwartale 2017 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 276 061 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 9,24 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,91 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 133 137 egz., notując spadek o 8,34 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,43 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała najbardziej w zestawieniu - o 22,46 proc. i wyniosła 80 345 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,79 proc.

Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), która odnotowała jedyny wzrost w zestawieniu. Jej wynik w pierwszym kwartale br. zwiększył się o 0,80 proc. do 1 129 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w pierwszym kwartale, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Basile
GW - dramat, ostatnie wydania będą w 2019 r. wiosną, kilka m-cy po wyborach samorządowych gdy PO straci większość samorządów.
39 30
odpowiedź
User
jadek
Regularnie fakt ma większe o 1.5-3 proc. Spadki niż SE dlaczego nie zmieniaja rednacza i dyrektora? Może ktoś by to lepiej prowadził? Tylko czy też wystarczająco na lewo jak dziekan każe
11 8
odpowiedź
User
Nok
Wyborczej spada najbardziej w kioskach...a w kioskach to chyba "lud" kupuję?;) czyżby lud już nie chciał słuchać czerskiej?;)
14 8
odpowiedź