SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” liderem, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, która straciła 17 proc. (sprzedaż gazet w grudniu)

W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Na drugie miejsce awansował „Super Express”, który względem grudnia 2015 roku wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w grudniu 2016 roku wyniosła 272 650 egz., czyli o 10,12 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 135 130 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmalał o 6,04 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,16 proc. do 132 837 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz trzeci w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (różnica między tymi tytułami w grudniu ub.r. wyniosła 2 293 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce dwa miesiące wcześniej - wówczas przewaga wyniosła 408 egz., a miesiąc później wzrosła ona do 2 376 egz. W połowie października wzrosła cena większości wydań „Gazety Wyborczej”, a z płatnego dostępu do jej serwisów internetowych na koniec ub.r. korzystało prawie 100 tys. użytkowników.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,46 proc. Dziennik ten w grudniu ub.r. sprzedawał się w liczbie 52 124 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 846 egz., po spadku o 3,48 proc.

ZKDP

grudzień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

390 662

272 650

272 650

423 418

303 338

303 338

-10,12%

Super Express

234 076

135 850

135 130

244 601

144 539

143 819

-6,04%

Gazeta Wyborcza

225 428

148 753

132 837

245 545

179 966

160 350

-17,16%

Rzeczpospolita

62 249

52 216

52 124

63 965

55 439

55 135

-5,46%

Dziennik Gazeta Prawna

50 656

50 130

42 846

55 313

52 407

44 389

-3,48%

Przegląd Sportowy

51 896

24 667

24 667

54 859

26 914

26 914

-8,35%

Gazeta Polska Codziennie

66 702

19 715

19 708

57 282

20 909

20 881

-5,62%

Puls Biznesu

12 804

12 172

9 854

14 043

13 084

10 500

-6,15%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 762

4 728

4 375

8 657

5 691

5 071

-13,73%

 

W grudniu ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zyskała 2,76 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,83 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

grudzień

listopad

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

390 662

272 650

272 650

387 160

268 764

268 764

1,45%

Super Express

234 076

135 850

135 130

227 525

132 886

132 162

2,25%

Gazeta Wyborcza

225 428

148 753

132 837

215 621

148 322

129 786

2,35%

Rzeczpospolita

62 249

52 216

52 124

61 693

52 200

52 095

0,06%

Dziennik Gazeta Prawna

50 656

50 130

42 846

54 140

51 844

42 539

0,72%

Przegląd Sportowy

51 896

24 667

24 667

53 958

26 193

26 193

-5,83%

Gazeta Polska Codziennie

66 702

19 715

19 708

67 477

19 183

19 178

2,76%

Puls Biznesu

12 804

12 172

9 854

12 864

12 238

9 951

-0,97%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 762

4 728

4 375

6 787

4 723

4 362

0,30%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, która straciła 17 proc. (sprzedaż gazet w grudniu)

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
killing joke
jak milo zaczął się weekend ;-)
odpowiedź
User
nnk
Materiał w Wiadomościach gotowy?
odpowiedź
User
heheh
O Jaka szkoda Gazeta Wyborcza na 3 miejscu :)
odpowiedź