SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem. Pierwsze dane dla grupy 16-59 lat

„Fakt” pozostaje najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce, zwiększając przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku sięgało 13,70 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,46 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 2,24 pkt. proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,53 pkt. proc. do 9,80 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 5,28 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,03 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,71 pkt. proc. do poziomu 3,71 proc.

Wiek: 15-75 lat

grudzień 2013 : maj 2014

grudzień 2012 : maj 2013

Tytuł

procent respondentów

Fakt

13,70%

11,46%

Gazeta Wyborcza

9,80%

11,33%

Super Express

5,28%

5,31%

Metro

3,71%

4,42%

Przegląd Sportowy

3,62%

3,10%

Rzeczpospolita

2,43%

2,98%

Dziennik Gazeta Prawna

1,85%

2,09%

Nasze Miasto

1,34%

1,25%

Gazeta Podatkowa

0,66%

0,67%

Sport

0,45%

0,51%

Puls Biznesu

0,30%

0,31%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,05%

0,18%


PBC po raz pierwszy zaprezentowało też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie dziewięć z 12 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy odnotowały niższe wyniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.

Wiek: 16-59 lat

grudzień 2013 : maj 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

12,66%

Gazeta Wyborcza

9,89%

Super Express

4,90%

Metro

4,04%

Przegląd Sportowy

3,85%

Rzeczpospolita

2,59%

Dziennik Gazeta Prawna

2,00%

Nasze Miasto

1,38%

Gazeta Podatkowa

0,74%

Sport

0,43%

Puls Biznesu

0,35%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,07%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2012 do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków i w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku na losowej próbie 21 362 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 966 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem. Pierwsze dane dla grupy 16-59 lat

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rafał
Albo przy Wyborczej zostały zamienione dane w tabeli albo pomyłka przy interpretacji danych.
odpowiedź
User
ron
Gdyby odliczyć GW przymusową urzędniczą i firmową prenumeratę to nie wiem ile by było procent - 4-5?
odpowiedź
User
szyd
Nie czytam polskiego gó.... gdzie trwa wojenka LEWACKICH i PRAWICOWYCH POSTKOMUCHÓW byle do koryta
odpowiedź