SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” najchętniej kupowany w kioskach. „GPC” i „DGP” z największymi spadkami

W październiku 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

Article

W samych kioskach i salonikach prasowych w październiku br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 319 562 egz. W porównaniu do października 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 0,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,87 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 158 520 egz., notując wzrost o 2,77 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 8,68 proc. i wyniosła 112 564 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,74 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej wynik zmniejszył się bowiem o 18,52 proc. do 18 409 egz. Niewiele mniej, bo 16,64 proc. (do 9 278 egz.), stracił plasujący się oczko niżej „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w badanym miesiącu odnotował zajmujący dziewiątą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,68 proc.

ZKDP

październik

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

323 216

323 216

319 562

3 387

324 260

324 260

320 446

3 597

Super Express

160 236

159 516

158 520

996

155 748

155 028

154 241

786

Gazeta Wyborcza

189 575

168 663

112 564

53 905

207 891

184 019

123 264

58 901

Przegląd Sportowy

33 604

33 604

32 555

629

36 586

36 586

35 484

742

Gazeta Polska Codziennie

18 963

18 951

18 409

69

23 060

23 050

22 593

133

Dziennik Gazeta Prawna

56 131

45 723

9 278

27 349

61 115

49 439

11 130

29 062

Rzeczpospolita

58 546

54 881

9 009

38 626

72 345

58 685

10 270

43 777

Puls Biznesu

14 131

10 584

1 660

6 538

16 218

11 488

1 892

7 293

Parkiet Gazeta Giełdy

4 798

4 408

1 360

1 476

5 475

3 806

1 577

1 755

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” najchętniej kupowany w kioskach. „GPC” i „DGP” z największymi spadkami

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojtek Z.
Piśmidło o "ludziach honoru" coraz słabiej przędzie... Dobra wiadomość na święta!
20 33
odpowiedź
User
mim
te 69 prenumerat GPC to chyba zamawiają z Nowogrodzkiej
34 17
odpowiedź
User
redaktor
niestety wydawcy sami sobie kopią grób. I wiedzą dlaczego. Gazety niosą informacje zaczadzone, niewiarygodne, płytkie i po prostu głupie.
13 9
odpowiedź
User
:P
@Wojtek Z. - co masz do GPC? :)
11 10
odpowiedź
User
Paula
GW spadek o prawie 20tys, GPC, RP, DGP, po ok. 4tys, PB 1tys, prasa leci na leb na szyje, poziom tekstow jest coraz slabszy, dobor tematow - tragedia, nic co wazne sie tam nie pojawia, a jesli juz to kopie tego co daja w newsach media za granica, po co czytac np. o rynku ropy w polskiej prasie? a tekstow o polskim rynku tam wlasciwie nie ma!, GW poszla w ideologie, RP i DGP obnizyly loty, to i stad spadki sprzedazy
12 8
odpowiedź