SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fakt.pl przeprasza działacza opozycji antykomunistycznj za zdjęcie w tekście o stalinowskim sędzi

Portal Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) przez miesiąc będzie zamieszczał na głównej stronie przeprosiny dla Janusza Fatygi - działacza opozycji antykomunistycznej, omyłkowo przedstawionego jako komunistycznego sędziego. Przeprosiny już są umieszczone na serwisie.

Article

Fakt.pl opublikował w styczniu 2016 roku tekst pt. „Ogromne emerytury stalinowskich sędziów”. Opisano w nim przypadek Henryka Kostrzewy, byłego prokuratora wojskowego i zastępcy prokuratora generalnego w latach 1984-1990. Instytut pamięci Narodowej ustalił, że odpowiadał on za wiele niesprawiedliwych wyroków na działaczach opozycji antykomunistycznej. Tekst o jego emeryturze zilustrowano zdjęciem działacza opozycji antykomunistycznej Janusza Fatygi. Fatyga na zdjęciu ma zasłonięte oczy czarnym prostokątem, a podpis jednoznacznie wskazywał, że to jest prokurator Kostrzewa. Sprawę portalowi w imieniu pokrzywdzonego mężczyzny wytoczyła Reduta Dobrego Imienia.

We wrześniu 2019 roku krakowski sąd wydał wyrok - przyznał pozywającemu 50 tys. zł zadośćuczynienia i nakazał serwisowi Fakt.pl publikowanie przez tydzień przeprosin na głównej stronie.  RASP odwołał się od niego, a 6 października 2020 roku ogłoszono orzeczenie drugiej instancji. Sąd zobowiązał wydawcę do publikacji przeprosin przez miesiąc i zapłaty Fatydze 25 tys. zł zadośćuczynienia.

Przeprosiny przez miesiąc na stronie głównej Fakt.pl

Wkrótce po ogłoszeniu wyroku Reduta Dobrego Imienia ogłosiła, że składa wniosek o wszczęcie egzekucji komorniczej z konta RASP. W sobotę, 13 lutego u góry strony głównej portalu Fakt.pl ukazały się zasądzone przeprosiny, będą tam wyświetlane przez najbliższy miesiąc.

- Należy zwrócić uwagę, że RASP wykonał wyrok sądu dopiero po skierowaniu sprawy do egzekucji komorniczej. To kolejna ważna sprawa, którą prowadziła Reduta Dobrego Imienia i odniosła kolejne zwycięstwo - komentuje RDI na swojej stronie internetowej.

Przeprosiny dotyczą naruszenia dóbr osobistych. „Portal Fakt24.pl przeprasza za połączenie zdjęcia z tytułem „Ogromne emerytury stalinowskich sędziów”, przedstawieniu Janusza Fatygi jako zbrodniarza (wizerunek zaprezentowany dla osób skazanych/oskarżonych) oraz sugerowanie, że był stalinowskim sędzią” – czytamy w nich m.in.

W grudniu 2020 roku portal Fakt.pl miał 9,19 proc. użytkowników i 31,62 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Fakt.pl przeprasza działacza opozycji antykomunistycznj za zdjęcie w tekście o stalinowskim sędzi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl