SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Fakt24.pl rusza z zespołem 60 osób. Chce mieć 10 mln użytkowników

Ringier Axel Springer Polska uruchomił nowy portal informacyjny Fakt24.pl, który zastąpił dotychczasowy serwis Fakt.pl. Stawia on na informacje podawane w emocjonalny sposób. Wydawca na kampanię Fakt24.pl przeznaczy około 10 mln zł i celuje w pozyskanie 10 mln użytkowników miesięcznie.

Article

Uruchomiony w czwartek portal ma zupełnie inną szatę graficzną i strukturę niż dotychczasowy Fakt.pl. Utrzymany jest czerwono-czarnej kolorystyce jak niemiecki Bild.de. Treści publikowane są w działach: Wiadomości, Pieniądze, Sport, Męski świat, Kobieta, Hobby. Redakcja uruchomiła też serwis konsumencko-biznesowy oraz zamierza rozwijać nową sekcję Męski świat (tematy związane z militariami, technologiami, seksualnością oraz lifestyle).

Liczba 24 dodana do nazwy dotychczasowej marki Fakt.pl ma sugerować czytelnikowi, że informacje podawane są na bieżąco. Oprócz tekstów będą pojawiać się własne materiały wideo, przygotowywane przez dział multimediów. Na początek w serwisie będzie siedem autorskich formatów wideo, m.in. cykl konsumencki, prezentujący promocje z sieci handlowych i cykl „Piłkarzyki”, w którym znane osoby grają w tytułową grę i odpowiadają na pytania.

Redakcja zapowiada, że większość publikowanych w nowym portalu materiałów stanowić będą informacje własne zdobyte przez reporterów Fakt24.pl, w tym materiały ze śledztw dziennikarskich. - W Fakt24.pl znajdą się w pełni prawdziwe ludzkie historie. Nie chcemy jednak rezygnować z opiniotwórczego charakteru, który będziemy jeszcze bardziej rozwijać - wyjaśniał na konferencji prezentującej serwis Maciej Kabroński, szef Fakt24.pl.

Na stronie głównej nowego portalu nie ma już podziału na sekcje tematyczne jak w Fakt.pl. - Będzie ona stanowiła miks tematów wybranych przez wydawców. Dzięki temu użytkownik będzie miał pewność, że nie ominie go żadna istotna informacja, niezależnie od tego, jakiej dziedziny dotyczy - mówi Marek Kopeć, group product manager w Ringier Axel Springer Polska.

- Na potrzeby portalu zbudowaliśmy całą nową strukturę - informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Bubak, chief marketing oficer w RASP. Zespół serwisu liczy 60 osób i został zorganizowany w oparciu o newsroom „Faktu”. Portal ma ośmiu wydawców, 14 dziennikarzy w oddziałach regionalnych oraz 14 osób odpowiedzialnych za treści wideo.

Fakt24.pl został technologicznie przygotowany przez DreamLab, spółkę technologiczną działającą w ramach Grupy Onet-RASP. Wydawca udostępnił również aplikację mobilną Fakt24, która ma zapewnić użytkownikom szybki dostęp do najważniejszych artykułów z portalu. Aplikacja dostępna jest na urządzenia z systemami Android oraz iOS.

Ringier Axel Springer Polska mocno liczy na przyciągniecie reklamodawców do portalu. Przygotowano wiele formatów reklamowych, w tym szeroką ofertę reklamy natywnej. - Bardzo precyzyjnie będziemy ją oznaczać - zapewnia Mariusz Wąsiński, wiceprezes Media Impact Polska, spółki sprzedającej reklamy w mediach Grupy Onet-RASP.

Premierze serwisu Fakt24.pl towarzyszy kampania promocyjna w telewizji, radiu, internecie, kinach oraz prasie. Na akcję do końca br. wydawca zamierza przeznaczyć 10 mln zł. Reklamy zostały przygotowane wewnętrznie, a media zakupił MediaCom.

Fakt.pl był w ostatnim okresie piątym najpopularniejszym portalem ogólnotematycznym w Polsce. Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w lipcu br. miał 5,79 mln realnych użytkowników i 188 mln odsłon. Wydawca liczy na to, że nowy serwis pozyska 10 mln użytkowników, którzy będą miesięcznie wykonywali pół miliarda odsłon. - To perspektywa na kilkanaście miesięcy, czyli koniec przyszłego roku lub połowę 2017 roku - mówi Bubak.

Fakt24.pl będzie drugim portalem w Grupie Onet-RASP, obok flagowego Onet.pl. -  Widzimy różnice w charakterze obu portali. Onet ma być pierwszym wyborem, gdy zaczynamy dzień. Natomiast Fakt24.pl przekazywać będzie emocjonalne historie, inaczej angażujące czytelnika - wyjaśnia Bubak. - Z perspektywy reklamowej to poszerzenie zasięgu - dodaje Wąsiński.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Fakt24.pl rusza z zespołem 60 osób. Chce mieć 10 mln użytkowników

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych. Fakt24 nabrał nowego charakteru, aż chce się teraz to przeglądać.
23 27
odpowiedź
User
Obok
Nie jestem użytkownikiem fakt.pl, ale ta nowa wersja to 10 klas wyżej do swojej poprzedniczki. Poobserwuje. Ocenie
17 20
odpowiedź
User
Lisek
reklamy jeszcze większe niż na zwykłym Fakcie
18 10
odpowiedź
User
max
jeśli autor porównuje obecny portal do bilda, to chyba jest ślepy. nowy fakt jest moim zdaniem kompletnym niewypałem i o jakiej nowoczesności tu mowa? Szata graficzna uboga, wyblakła i ta nekrofilska czarna belka u góry. Traci zupełnie swój tabloidowy charakter, a z wsiowym dopiskiem "24", zupełnie jest już oderwaniem od gazety. karkołomny ruch, tym bardziej, że internetowy Bild to już nie Bild.de a po prostu sam Bild. Niemiecka strona błyszczy, jest uporządkowana, a tu mamy totalny bajzel. czy tego chcą czytelnicy? mnie to drażni
26 16
odpowiedź
User
Dziwne
To Kabroński nie jest "Head of Digital Ringier Axel Springer Polska", jak to ma napisane w CV w sieci? To tylko szef Fakt24.pl? Smuteczek :(
32 8
odpowiedź