SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK przyjrzy się agencjom handlującym fałszywymi opiniami o produktach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prześwietli agencje, które zamawiały fałszywe komentarze, łapki w górę i polubienia w internecie - podała fundacja Instytut Ochrony Praw Konsumentów.

Article

Interwencja UOKIK nastąpi po publikacji  “Władcy marionetek” z początku sierpnia tego roku. Instytut Ochrony Praw Konsumentów opisał w niej wnioski z analizy sieci pod kątem fałszywych komentarzy i zaangażowania (lajki, łapki w górę na YT itp.).

W ocenie fundacji, nawet połowa z internetowych opinii użytkowników o produktach i firmach może być fałszywa. Według ustaleń fundacji, agencje sprzedają opinie Google z treścią lub bez treści (same gwiazdki), polubienia, komentarze i widzów live na Facebooku, wyświetlenia i komentarze na platformie Twitter; obserwacje, komentarze i lajki na Instagramie; wyświetlenia, łapki w górę i subskrypcje YouTube, opinie w serwisach typu GoWork itp.

UOKIK prześwietli fałszywe opinie w internecie

"Skierowaliśmy do UOKiK zawiadomienie o podejrzeniu naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez firmy, które świadczą tego rodzaju usługi oraz przedsiębiorców, korzystających z fałszywych opinii, komentarzy i lajków do promocji swoich produktów lub marek:" czytamy na stronie fundacja Instytutu Ochrony Praw Konsumentów.

UOKIK odpowiedział fundacji: “Badaniu zostaną poddani przedsiębiorcy świadczący usługi związane z opiniami i komentarzami na stronach internetowych".
 
W lipcu br. UOKiK wszczął serię postępowań w sprawie zasad publikowania oraz moderowania opinii i komentarzy wystawianych na stronach sklepów internetowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UOKiK przyjrzy się agencjom handlującym fałszywymi opiniami o produktach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl