UOKiK przyjrzy się agencjom handlującym fałszywymi opiniami o produktach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prześwietli agencje, które zamawiały fałszywe komentarze, łapki w górę i polubienia w internecie - podała fundacja Instytut Ochrony Praw Konsumentów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Interwencja UOKIK nastąpi po publikacji  “Władcy marionetek” z początku sierpnia tego roku. Instytut Ochrony Praw Konsumentów opisał w niej wnioski z analizy sieci pod kątem fałszywych komentarzy i zaangażowania (lajki, łapki w górę na YT itp.).

W ocenie fundacji, nawet połowa z internetowych opinii użytkowników o produktach i firmach może być fałszywa. Według ustaleń fundacji, agencje sprzedają opinie Google z treścią lub bez treści (same gwiazdki), polubienia, komentarze i widzów live na Facebooku, wyświetlenia i komentarze na platformie Twitter; obserwacje, komentarze i lajki na Instagramie; wyświetlenia, łapki w górę i subskrypcje YouTube, opinie w serwisach typu GoWork itp.

UOKIK prześwietli fałszywe opinie w internecie

"Skierowaliśmy do UOKiK zawiadomienie o podejrzeniu naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez firmy, które świadczą tego rodzaju usługi oraz przedsiębiorców, korzystających z fałszywych opinii, komentarzy i lajków do promocji swoich produktów lub marek:" czytamy na stronie fundacja Instytutu Ochrony Praw Konsumentów.

UOKIK odpowiedział fundacji: “Badaniu zostaną poddani przedsiębiorcy świadczący usługi związane z opiniami i komentarzami na stronach internetowych". W lipcu br. UOKiK wszczął serię postępowań w sprawie zasad publikowania oraz moderowania opinii i komentarzy wystawianych na stronach sklepów internetowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu