Pożegnanie z „Familiadą”. Producent już rozmawia o sprzedaży mieszkań

Firma Astro, nadawca stacji E-Sport, News24 i 13.TV, który do końca 2024 roku zajmował się produkcją „Familiady”, w czwartym kwartale ub.r. wypracował wzrost przychodów o jedną trzecią i dodatnią rentowność.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Pożegnanie z „Familiadą”. Producent już rozmawia o sprzedaży mieszkań
„Familiada”; fot. TVP

Przychody Astro w czwartym kwartale 2024 roku sięgnęły 1,41 mln zł, rosnąc o 33,7 proc. z 1,05 mln zł rok wcześniej.

Skąd ten wzrost? – Spółka w ubiegłym kwartale kontynuowała swoją podstawową działalność, tj. nagrania teleturnieju „Familiada” oraz prowadzenie kanałów E-Sport, 13.TV i News24. Firma znalazła chętnych na wynajem studia, na miesiące grudzień, luty i marzec. Wprowadzono dodatkowe emisje odcinków sponsorowanych programu MedNews w kanale News24 – wyliczono w sprawozdaniu finansowym.

Ostatnie przychody z „Familiady”, studio na wynajem

Studio zostało wynajęte, ponieważ w listopadzie ub.r. Astro, po trzech dekadach współpracy, zakończyło realizację dla Telewizji Polskiej “Familiady”. Przejęła to polska spółka koncernu Fremantle, wprowadzając – o czym informowaliśmy niedawno – zmiany w teleturnieju

Astro w zeszłym kwartale przy dużo niższej dynamice wydatków (koszty wytworzenie sprzedanych produktów zmalały z 600,1 do 510,4 tys. zł) mocno poprawiło rentowność: zysk sprzedażowy brutto wzrósł z 451,7 do 895,9 tys. zł, zysk operacyjny – z 82 do 525,1 tys. zł, a wynik netto – ze 114,5 tys. zł straty do 390,23 tys. zł zysku. Poprzednio spółka podobną kwotę zarobiła na czysto w czwartym kwartale 2020 roku – 271 tys. zł.

W całym 2024 roku zanotowała natomiast spadek przychodów o 13,5 proc. do 2,88 mln zł. Wynik sprzedażowy brutto poszedł w górę z 539,3 tys. zł straty do 1,39 mln zł zysku, wynik operacyjny – z 2,14 mln zł straty do 169,6 tys. zł zysku, zaś strata netto zmalała z 2,61 mln do 342,5 tys. zł.

Astro jako deweloper

W sierpniu ub.r. Astro ogłosiło, że w ramach rozbudowy swojego budynku chce postawić dodatkowe kondygnacje z mieszkaniami na sprzedaż. Na jakim etapie jest ten projekt? Spółka oczekuje na warunki zabudowy, przy czym – jak zaznaczyła w sprawozdaniu – zaczęła już „rozmowy z firmami zainteresowanymi zakupem mieszkań w nowej inwestycji, która już cieszy się dużym zainteresowaniem”.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu