Platforma cyfrowa uruchomi platformę z darmowymi kanałami FAST

Platforma cyfrowa DirecTV zapowiedziała, że 15 listopada wystartuje platforma MyFree DirecTV z kanałami telewizyjnymi w modelu FAST. Do ich odbioru nie będzie potrzebna antena satelitarna. Stacje będą oferowane w streamingu za darmo. Będą utrzymywać się z reklam.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Platforma cyfrowa uruchomi platformę z darmowymi kanałami FAST

Jak informuje Variety.com, na początku w ofercie platformy znajdą się kanały: pogodowy Fox Weather,powtarzający reality show A&E „Duck Dynasty”, z wiadomościami ze świata sportu SportsGrid, filmowy MovieSphere FAST (należy do Lionsgate), kulinarny Tastemade, latynoski Fuse TV El Rey Rebel, PokerGo, Ebony TV i Nosey, który ma powtarzać m.in. program „The Jerry Springer Show”. Kolejne stacje mają zostać dołączone w 2025 roku.

Platforma FAST ma promować płatne treści

Usługa ma działać na wybranych telewizorach Smart TV i przystawkach do streamingu, komputerach i telefonach komórkowych. Będzie korzystać z wdrożonego na początku roku dla abonentów platformy cyfrowej rozwiązania DirecTV Your TV. Dzięki temu oprogramowaniu, po włączeniu telewizora widzom rekomendowane i eksponowane są programy zgodne z ich zainteresowaniami.

MyFree DirecTV ma nie tylko przynosić DirecTV dodatkowe przychody reklamowe, ale też promować treści z płatnych pakietów. Dlatego w zapowiadanych kanałach FAST znajdą się filmy, seriale, transmisje sportowe, dokumenty i treści dla dzieci.

- DirecTV widzi przyszłość telewizji w jasnych barwach. Zaoferujemy klientom większy wybór treści o wyższej jakości. Uruchomienie MyFree DirecTV to element tego planu – powiedziała Amy Leifer, dyrektor ds. sprzedaży reklam w DirecTV Advertising. - Jesteśmy skoncentrowani na wzmocnieniu naszych inwestycji w  obszarze FAST. Umożliwiamy naszym klientom reklamowym dotarcie do nowych odbiorców dzięki ściśle stargetowanym kanałom oraz innowacyjnym formatom reklamowym - dodała.

DirecTV inwestuje w darmowe kanały streamingowe w roku, w którym mają wygenerować prawie 8 mld dol. wpływów reklamowych w samych Stanach Zjednoczonych. Format zyskuje coraz większą popularność także w Europie. W Polsce kanały FAST oferują TVN Warner Bros. Discovery (20 kanałów), Wirtualna Polska, Rakuten TV, Grupa ZPR Media czy Sweet.TV.

Projektem MyFree DirecTV w roli dyrektora generalnego ma kierować Kent Rees. W ostatnim czasie był związany ze Sling TV, a w przeszłości pełnił kierownicze stanowiska w FAST Studios, Pop TV, Participant Media i IFC. Amerykańska platforma podała w komunikacie, że we wszystkich tych miejscach przyczynił się do znacznego wzrostu oglądalności.

W USA, gdzie usługi płatnej telewizji są znacznie droższe niż w Europie, sieci kablowe i platformy cyfrowe mierzą się z dużą liczbą wypowiedzeń abonentów. Klienci preferują usługi streamingowe typu Netflix, Amazon Prime Video, Max, Disney+, z którymi nie muszą wiązać się długoterminowymi umowami. Niedawno platforma cyfrowa DirecTV ogłosiła, że przejmuje konkurencyjną Dish Network i jej usługę OTT Sling TV. Zgodnie z umową, firma przeznaczy na zakup dotychczasowego rywala zaledwie jednego dolara w związku z przejęciem jego 9,75 mld dol. długów.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK