SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ferrero, Kino Świat i Unilever dużo więcej na reklamy - w dół Orange Polska (TOP10)

W okresie od stycznia do kwietnia br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły rok do roku o blisko 9 proc. Największe wzrosty nakładów zanotowały Ferrero Polska, Kino Świat i Unilever Polska, a mniej niż rok wcześniej wydał Orange Polska.

Article

Dane Kantar Media przygotowane dla Wirtualnemedia.pl wskazują, że media pozainternetowe w okresie od stycznia do kwietnia br. zwiększyły wpływy z reklam o 8,9 proc. (w porównaniu z tym samym okresem ub.r.), do 9,8 mld zł (wg danych cennikowych netto bez rabatów).

Liderem wydatków wciąż pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z inwestycjami w wysokości 628,8 mln zł – o 6,3 proc. wyższymi niż przed rokiem.

Drugim pod względem nakładów promocyjnych marketerem jest dystrybutor filmowy Kino Świat, który wydał w mediach pozainternetowych 256,4 mln zł, czyli 29,5 proc. więcej rok do roku. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do operatora komórkowego Orange Polska, który zachował miejsce w ścisłej czołówce mimo ograniczenia wydatków o 4,3 proc., do 185,2 mln zł.

Reklamodawcą, który w omawianym okresie w największym stopniu zwiększył wydatki reklamowe jest Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder i Rafello. Reklamy tego marketera warte były w tym roku 137,8 mln zł, czyli 40,4 proc. więcej niż rok wcześniej. O 27,4 proc. wzrosły wydatki na reklamę Unilever Polska - do 172,2 mln zł.

Można przypuszczać, że ten ostatni marketer utrzyma poziom wydatków reklamowych w najbliższym czasie - właśnie wprowadza na polski rynek markę środków piorących Surf.

O 19,7 proc. nakłady na promocje swoich produktów zwiększyła też firma Nestle Polska (właściciel m.in. marki Winiary) i wydała w tradycyjnych mediach 128 mln zł. Aktualnie firma prowadzi akcję „Nestle porusza Polskę”, której ambasadorem jest Zbigniew Bródka.

16,1 proc. więcej zarobiły media na reklamach USP Zdrowie (producent m.in. Apapu i Ibupromu) - 128,7 mln zł, a na reklamach P4, operatora sieci Play - 14,7 proc. więcej (124,2 mln zł). Procter&Gamble Polska wydał w omawianym okresie 5,3 proc. więcej (126,8 mln zł), a Lidl Polska - 5 proc. więcej (163,6 mln zł).

Najwięksi reklamodawcy w mediach tradycyjnych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IV 2015

I-IV 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

591 523 968 zł

628 758 058 zł

6,3

KINO ŚWIAT

198 083 533 zł

256 422 073 zł

29,5

ORANGE POLSKA

193 371 546 zł

185 153 186 zł

-4,3

UNILEVER POLSKA

135 203 009 zł

172 240 375 zł

27,4

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

155 844 565 zł

163 619 843 zł

5

FERRERO POLSKA

98 161 367 zł

137 833 833 zł

40,4

USP ZDROWIE

110 807 849 zł

128 678 919 zł

16,1

NESTLE POLSKA

106 993 584 zł

128 019 103 zł

19,7

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

120 441 455 zł

126 832 299 zł

5,3

P4

108 359 121 zł

124 236 655 zł

14,7

razem

8 967 218 165 zł

9 762 089 837 zł

8,9

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ferrero, Kino Świat i Unilever dużo więcej na reklamy - w dół Orange Polska (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl