SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Festiwal w Opolu stracił 900 tys. widzów, ale Jedynka pozostała liderem

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało w TVP1 średnio 2,83 mln widzów, o 890 tys. mniej niż ubiegłoroczną edycję widowiska. Jednak stacja w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 2,92 mln zł.

51. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2014 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 6 do 8 czerwca br. Średnia widownia trzydniowej imprezy wyniosła w Jedynce 2,83 mln osób. Przełożyło się to na 28,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 22,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Imprezę równolegle oglądać można było na antenie TVP Polonia, gdzie śledziło ją 142 tys. osób (miała odpowiednio 1,42 proc. i 1,31 proc. udziału). Warto dodać, iż przez przynajmniej jedną minutę muzyczne widowisko śledziło przed telewizorami ponad 18 mln widzów.

Największą oglądalność podczas trwania festiwalu osiągnęły nadane w sobotę „SuperJedynki”. Ich widownia w TVP1 uplasowała się na poziomie 3,96 mln osób. Drugie miejsce należało do piątkowych „SuperPremier” - miały one 3,66 mln widzów.

Topowe koncerty 51. KFPP Opole 2014

51. KFPP Opole 2014

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

OPOLE 2014 - SUPERJEDYNKI

07-06-2014

20:30

23:16

3 960 432

33,69%

OPOLE 2014 - SUPERPREMIERY

06-06-2014

20:30

22:46

3 658 503

26,83%

OPOLE 2014-25 LAT WOLNOSC KOCHAM I ROZUMIEM - CZ.1

08-06-2014

20:31

22:21

3 313 365

23,09%


Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej zgromadziła o 890 tys. widzów mniej. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 3,72 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 36,57 proc. i 27,99 proc. udziału (więcej na ten temat).

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, którego udział wyniósł już tylko 9,03 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: Polsat (7,79 proc.) i TVP2 (6,28 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - 51. KFPP Opole 2014

2 831 211

28,33%

22,56%

TVN

902 489

9,03%

11,55%

Polsat

778 155

7,79%

8,55%

TVP2

627 422

6,28%

6,69%


Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 2,92 mln zł. Przed rokiem były one zdecydowanie wyższe - uplasowały się na poziomie 7,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

51. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej festiwal TOPtrendy 2014. Średnio oglądało go bowiem 2,62 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 21,76 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 24,36 proc. (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu stracił 900 tys. widzów, ale Jedynka pozostała liderem

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dabiabu
Oto problem: czy szklanka jest w połowie pełna, czy w połowie pusta? :) Klęska, bo o ileśset tysięcy mniej, czy sukces, bo lepiej niż Polsat i Top Trendy? Idę o zakład, że tutejsza hejterska większość orzeknie: klęska, klęska! Bo hejter inaczej nie potrafi, żadnej dwuznaczności, świat jest czarno-biały, bo inaczej hejter nie potrafi go zrozumieć :)
odpowiedź
User
51 lat festiwalu
Opole ma swoją długą i świetną historię i długo jeszcze będzie przyciągać swoich fanów. Trzy dni koncertów mogą dać TVP nawet trzy punkty procentowe. Tegoroczne nie miało dawnej świetności, zdominowane przez telewizyjną tandetę. Ostatnie "mocne" Opole było związane z benefisem Ewy Demarczyk, trzy lub cztery lata temu.
odpowiedź
User
Gościu
Czy ktoś zna odpowiedź na pytanie po co w Opolu Kabareton? Traktowany po macoszemu, w porze emisji w której musi walczyć z soft porno na innych kanałach. Szkoda artystów, szkoda widowni, szkoda czasu i pieniędzy na kolejne nowe konwencje i udziwnienia. Zasada jest prosta, nie chcemy i nie umiemy wymyślić oraz przygotować... To nie róbmy! Maryla po raz enty zrobiła lepsze show!
odpowiedź