„Financial Times” ma milion płacących subskrybentów

Dziennik „Financial Times” poinformował, że ma obecnie ponad milion czytelników płacących za cyfrową wersję tej gazety. Z górą połowa użytkowników pochodzi spoza Wielkiej Brytanii.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
„Financial Times” ma milion płacących subskrybentów

„Financial Times” to opiniotwórczy i ceniony brytyjski dziennik, który ukazuje się na rynku od 1888 r. Według najnowszych danych ABC, średni dzienny nakład gazety w styczniu br. wyniósł 113 817 egzemplarzy. The „FT Weekend”, który ukazuje się w każdą sobotę, zwiększył swój nakład o 13 proc. od stycznia 2020 r. do 101 904 egzemplarzy.

Milion cyfrowych abonentów

Działalność „FT” w zakresie prenumeraty cyfrowej rozpoczęła się w 2002 r., a w 2007 r. wprowadzono płatny paywall typu metered, w ramach którego część treści była bezpłatna dla zarejestrowanych użytkowników. W 2015 r. zmieniono model, dając czytelnikom czterotygodniowy okres próbny za jednego funta, a następnie prosząc ich o wykupienie subskrypcji.

Teraz ujawniono, że The „FT” jest pierwszym brytyjskim tytułem, który przekroczył próg miliona cyfrowych subskrybentów, choć ponad połowa z nich mieszka poza Wielką Brytanią.

W ostatnich latach dziennik szczególnie intensywnie inwestował w rozwój czytelnictwa w Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie mieszka ponad 20 proc. jego abonentów.

- To kolejny kamień milowy w naszej udanej transformacji cyfrowej i strategii, którą realizujemy od ponad dekady – zaznaczył w komunikacie John Ridding, dyrektor naczelny FT. - „Financial Times” jest dowodem na to, że wysokiej jakości dziennikarstwo może być szybko rozwijającym się biznesem.

„FT” twierdzi, że jego przychody z dziennikarstwa cyfrowego są obecnie równe wszystkim pozostałym źródłom przychodów, chociaż zaznaczono, że gazeta w formacie drukowanym nadal jest rentowna.

Roula Khalaf, redaktor naczelna przypisała ten wzrost „doniesieniom prasowym, dogłębnym analizom, śledztwom, komentarzom i kulturze, a wszystko to z prawdziwie globalnej perspektywy”, jak również inwestycjom w wizualne opowiadanie historii, film i dziennikarstwo danych od czasu wybuchu pandemii wirusa Covid-19.

„FT” poinformował, że planuje teraz rozszerzyć swoją działalność poza grupę klientów profesjonalnych, wprowadzając nowe produkty i formaty, a wkrótce pojawi się nowa aplikacja na iOS skierowana do czytelników niebiznesowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"