Firmy IT stawiają na internet rzeczy. Rośnie segment tzw. elektroniki noszonej

Internet rzeczy będzie w najbliższych latach najszybciej rosnącym segmentem rynku – oceniają przedstawiciele Intela. Liczba nowych urządzeń w sieci będzie się lawinowo zwiększać: oprócz komputerów, smartfonów i tabletów rozwijać się będą takie kategorie, jak samochody, roboty przemysłowe czy wearables, czyli tzw. elektronika noszona. Rozbudowująca się sieć to duże wyzwanie dla firm IT.

Newseria / pr
Newseria / pr
Udostępnij artykuł:

– Wierzymy, że internet rzeczy jest segmentem rynku, który będzie rozwijał się najbardziej dynamicznie w ciągu najbliższych kilku lat – podkreśla Krzysztof Jonak, dyrektor firmy Intel na Europę Środkowo-Wschodnią. – Bazując na danych firm analitycznych, do 2020 roku będziemy mieli około 50 mld różnego rodzaju podłączonych urządzeń na świecie.

Analitycy McKinsey Global Institute szacują, że internet rzeczy może mieć ekonomiczny wpływ rzędu 2,7-6,2 bln dolarów rocznie do 2025 roku. Obejmuje to wszystkie urządzenia, które gromadzą dane, przetwarzają je oraz dzielą się nimi z innymi urządzeniami: zarówno tablety, jak i inteligentne zegarki (smartwatch), urządzenia AGD, a nawet artykuły oświetleniowe.

– Mówimy o urządzeniach, takich jak samochody, roboty przemysłowe, wearables. Te wszystkie urządzenia mają ze sobą rozmawiać. Musimy zagwarantować, że pomiędzy tymi urządzeniami będzie wspólny, jednolity język komunikacji. Z drugiej strony generują one ogromne ilości danych, które muszą być przetwarzane – mówi Krzysztof Jonak.To oznacza potrzebę bardzo szybkiego rozwoju rozwiązań serwerowych, a co za tym idzie Data Center, przeznaczonych do przechowywania serwerów oraz infrastruktury sieciowej.

Jak zapewnia Jonak, Intel wiele uwagi poświęca nowej kategorii, jaką są tzw. wearables, czyli elektronika noszona.

– Niedawno pojawiły się na rynku wprowadzone przez firmę SMS słuchawki douszne dla sportowców, które jednocześnie mierzą tętno bez potrzeby podłączania żadnego dodatkowego urządzenia czy zasilania. To jest bardzo ciekawy kierunek, wierzymy, że będzie bardzo szybko się rozwijał – podkreśla dyrektor Intela.

Na początku września Intel zaprezentował bransoletkę MICA, zaprojektowaną przez firmę Opening Ceremony. Urządzenie będzie nie tylko zdobić, lecz także umożliwi m.in. odbieranie wiadomości tekstowych czy przypomnień z kalendarza.

Poza nowymi segmentami rynku Intel rozwija się w tradycyjnych obszarach. Celem na ten rok jest sprzedaż 40 mln tabletów opartych na układach mobilnych Intela. Jak podkreśla Jonak, z danych za II kwartał wynika, że koncern jest drugim dostawcą procesorów do tabletów.

III kwartał był dla firmy rekordowy. Globalne przychody wyniosły 14,6 mld dolarów, ponad 1 mld więcej niż przed rokiem, a zysk operacyjny sięgnął 4,5 mld dolarów i był o jedną trzecią wyższy niż w III kwartale 2013 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]