SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snapchat wprowadza w Polsce First Story

Snapchat we współpracy z Httpool by Aleph, wyłącznym partnerem reklamowym platformy w Polsce wprowadza nowość dla reklamodawców - First Story. Format wprowadzany jest sukcesywnie na kolejnych rynkach, Polska jest 12. krajem, w którym będzie on obecny. Koszt to 60 tys. zł za emisję dobową.

Jak podaje firma, reklama w formacie First Story wyróżnia się modelem sprzedaży flat fee (sprzedawana jest na doby), oraz gwarantowaną świetną ekspozycją w zakładce Friend’s Stories. 

Kampanie na rynkach gdzie First Story zadebiutowało nieco wcześniej pokazują, że z wykorzystaniem tego formatu bardzo rosną wskaźniki brand awareness, ad awareness i intencji zakupowych – nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu ze „standardowymi” kampaniami na Snapchacie. Dlatego może być wykorzystywane do budowania wskaźników Attention.

Debiutujące właśnie w Polsce First Story, to format, który wcześniej w  tym roku wprowadzony był m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji (w sumie w 11 krajach). Główne wyróżniki First Story to model sprzedaży flat fee i świetna ekspozycja -  reklama w tym formacie sprzedawana jest na doby z gwarancją pozycji nr 1 - wyświetlana jest jako pierwsza reklama oglądana przez użytkownika danego dnia w zakładce Friend’s Stories.

- Bardzo się cieszę, że nowy format wchodzi do Polski, bo na rynkach, na których był dostępny nieco wcześniej, już pierwsze kampanie pokazały, że z wykorzystaniem First Story bardzo rosną wskaźniki brand awareness, ad awareness i intencji zakupowych – nawet do kilkudziesięciu procent w porównaniu ze „zwykłymi kampaniami" na Snapchacie – komentuje Anna Stanisławska, Brainly & Snapchat sales lead Poland w Httpool.

Jej zdaniem z kampanii testowych na innych rynkach wynika też, że szczególnie dobrze ten nowy format sprawdza się w miksie z innymi rodzajami Snapowych reklam. First Story świetnie nadaje się na wsparcie debiutów rynkowych (produktów czy usług), premiery filmów itp., bo zapewnia maksymalne dotarcie i ekspozycję w takich właśnie szczególnie ważnych momentach - w pewnym sensie pozwala na 24 godziny „przejąć" Snapchata i uwagę jego użytkowników.

Format dobry na starcie kampanii

- First Story doskonale nadaje się np. do przyciągnięcia uwagi, zbudowania wysokiego poziomu Attention na starcie kampanii, a następnie może zostać wsparte innymi formatami, takimi jak Snap Ads, Story Ads, Lenses. Taki miks działań pozwala budować pełny lejek sprzedażowy – dodaje Anna Stanisławska. - Szczególnie że, jak pokazują badania (Snapchat Internal Data, Q3 2023), aż 91 proc. Snapchatterów ufa rekomendacjom przyjaciół (znajomych ze Snapchata) i rodziny jeśli chodzi o marki i usługi, co oznacza, że znajomi na tej platformie to najlepsi influencerzy, a 3 na 4 Snapchatterów zgadza się ze stwierdzeniem: „Snapchat jest najlepszym miejscem na wspólne zakupy z przyjaciółmi, nawet jeśli akurat nie jesteśmy ze sobą razem".

Orientacyjna cena w Polsce za First Stories to 60 tys. zł (za emisję 24 h), z zasięgiem na poziomie 1-2 mln polskich użytkowników Snapchata.

First Story będzie drugim formatem reklamowym sprzedawanym na Snapchacie w modelu flat fee. Od lipca ub.r. dostępny jest format „First Lens”, który z kolei daje marketerom możliwość posiadania (na 24h) first impression z kamery Snapa - soczewka reklamodawcy wyświetla się na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek.

Dołącz do dyskusji: Snapchat wprowadza w Polsce First Story

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl